Sökning: "inköp textil"
Visar resultat 6 - 10 av 40 uppsatser innehållade orden inköp textil.
6. Lyxens paradox : En kvalitativ studie om konsumenters ambivalenta förhållningssätt till lyxvarumärkens exponering på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Användandet av sociala medier, som från början handlade om utbyte av information, har mynnat ut i en social närvaro. En social närvaro där man genom bilder, text och videos presenterar sig själv. Konsumenter kan numera obehindrat dela varumärkesrelaterat innehåll genom att till exempel visa nya inköp eller andra händelser av sitt liv. LÄS MER
7. Konsumenters kanalstrategier i detaljhandeln : En kvalitativ studie om kanalstrategier innan och under pandemin
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Covid-19-pandemin och åtföljande restriktioner gjorde det svårt för konsumenter att integrera både online och offline kanaler. Syftet med studien är att få en förståelse över hur pandemin har förändrat konsumenters kanalstrategier i detaljhandeln, och vilka kanaler konsumenter börjat föredra att använda sig av vid shopping. LÄS MER
8. Lagerstyrning : Framtagning av lagerstrategier baserat på en ABC-analys
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Försörjning av material och komponenter är en viktig del hos alla producerande företag för att kunna uppfylla kundernas krav och önskemål. Att hålla stora lagernivåer gör att risken för brist minskar och servicenivån kan hållas hög men betyder att lagerhållningskostnaderna ökar. LÄS MER
9. Hallå, behöver du verkligen den där? : En studie om interna och externa faktorers påverkan på impulsivt köpbeteende i den digitala modehandeln
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Den digitala utvecklingen i dagens samhälle ger konsumenter reklam och erbjudande vart de än kollar. Via sociala medier når företag lätt ut till sin målgrupp och kan med små medel påverka konsumentens behov. LÄS MER
10. Gröna inköpsbeslut : en kvalitativ studie om inköparens agens i svenska modeföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Att modeindustrin har stor inverkan på miljön har varit känt inom industrin sedan decennier och allmänhetens medvetenhet ökar för varje år. I övergången mellan retorik och praktik, där konsumenter allt mer kräver transparens kring faktiska åtgärder snarare än retoriska eller performativa hållbarhetsinitiativ, uppstår ett behov av studier kring hur företag arbetar eller kan arbeta med hållbarhet i praktiken. LÄS MER