Sökning: "innovation marknadsföring"

Visar resultat 21 - 25 av 267 uppsatser innehållade orden innovation marknadsföring.

  1. 21. Förordningsförslaget “AIA” - Kommissionens förslag till AI-förordningen i relation till AI-genererad marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Ceyda Resneli; [2023]
    Nyckelord :AI; AI-förordningen; Artificiell intelligens; EU-rätt; EU; AI-marknadsföring; Law and Political Science;

    Sammanfattning : We live in a world where artificial intelligence is not beyond reach in science fiction-movies, but rather a part of our daily life. The technology is drastically developing and the world of law cannot follow. LÄS MER

  2. 22. The dual aspects of supplier contribution in sustainable innovation: Yes or No?

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Mehran Aslaniyan; Golzar Daneshzad; [2022]
    Nyckelord :Human capital specific investments; Supplier sustainable innovation contribution; Learning capacity; Market orientation; Absorptive capacity; TCE; RET;

    Sammanfattning : Companies are increasingly motivated to deal with the issue of sustainability not just from a moral standpoint, but also because these issues may be a major root of innovation. To achieve these sustainable innovations, the number of manufacturers who invest in specific resources has been increasing. LÄS MER

  3. 23. Extern design och marknadsföringssamarbete - ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Christina Maria Iliadou; Mariann Ebrahim; [2022]
    Nyckelord :external design; marketing; marketing lead; design lead; co-branding; collaboration patterns; innovation; brand consistency; star-based designer.; extern design; marknadsföring; marketing lead; design lead; co-branding samarbetsmönster; innovation; varumärkeskonsistens; stjärndesigner;

    Sammanfattning : The lack of synergy between design and marketing departments can result in less innovative products which can lead to less customer satisfaction. This problem has affected the perfume and cosmetic industry as well, which is considered to be an industry with high competitiveness but also a high innovation rate. LÄS MER

  4. 24. Real Estate Tokenization Based on the Blockchain

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Yanjiang Lu; [2022]
    Nyckelord :Real Estate Tokenization; Blockchain; Smart Contract; CAPM; Fastighetstokenisering; Blockchain; Smarta Kontrakt; CAPM;

    Sammanfattning : Real estate is one of the largest assets in the world, but it is also synonymous with low liquidity. Tokenization of real estate emerged in the era of real estate 4.0 as technological innovation to counter the low liquidity, long and expensive transaction process, and high entry threshold of the real estate industry. LÄS MER

  5. 25. Marknadsföring på sociala medier : En kvalitativ studie om hur annonser på sociala medier påverkas av färger

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Filip Axelsson; Linus Pettersson; [2022]
    Nyckelord :Colors; Advertisements; Social media; Marketing; Färger; Annonser; Sociala medier; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Annonsering i sociala medier blir allt vanligare i takt med att digitaliseringen utvecklas,därmed blir det en viktig del för företag att tänka kring annonsernas utformning. Medhjälp av färger i annonseringen på sociala medier kan det förändra konsumentens syn påprodukten eller annonsen. LÄS MER