Sökning: "innovation strategi"
Visar resultat 6 - 10 av 272 uppsatser innehållade orden innovation strategi.
6. Defend or attack: when do companies’ strategies employ aggressive or defensive tactics when faced with digital transformation in banking : A two nation comparison between the Swedish and the South African bank environment
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : In today's fast-paced and technology-driven society, the banking industry is undergoing a big change in digital transformation. Therefore, the purpose of this thesis is to investigate the reason behind the differences in digital banking product development between South Africa and Sweden, and what reasons there are behind the differences in the two environments. LÄS MER
7. Impact of non-family executives on family businesses in the Scandinavian region
Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, ESOL (Entrepreneurship, Strategy, Organization, Leadership); Jönköping University/IHH, Centre for Family Entrepreneurship and Ownership (CeFEO); Jönköping University/IHH, Organisation, Ledarskap, Strategi och EntreprenörskapSammanfattning : The research critically examines the positive and negative effects of hiring and not hiring non-family executives in Scandinavian family businesses. The analysis relies on a qualitative data collection method through semi-structured interviews with four participants. They can provide diverse information on the topic. LÄS MER
8. What is next for the digitalisation of Swedish Healthcare? An exploratory study of the digital healthcare ecosystem and the business model innovation of e-Health providers
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : With an ageing and growing population, health- and social systems globally are facing challenges in ensuring that their national infrastructure can handle this demographic shift. Within the upcoming 10-year period, the group of people above the age of 80 years is forecasted to increase by 50 per cent in Sweden. LÄS MER
9. Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Titel: Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen. Författare: Kenan Omeragic Handledare: Christine Tidåsen Nyckelord: Startupföretag, sociala medier, digital marknadsföring, strategi, konsumenter. LÄS MER
10. Knowledge management och förvärvande av tyst kunskap : Att skapa förutsättningar och motivation
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Vi rör oss mer och mer mot ett kunskapssamhälle. Kunskap är en av de viktigaste resurserna för företag och för samhället. Kunskap bidrar starkt till organisationers konkurrenskraft och samhällets utveckling genom innovation. Om kunskapen hanteras korrekt och ändamålsenligt för den med sig konkurrensfördelar. LÄS MER