Sökning: "integrated practice"

Visar resultat 1 - 5 av 441 uppsatser innehållade orden integrated practice.

  1. 1. ML implementation for analyzing and estimating product prices

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Abel Getachew Kenea; Gabriel Fagerslett; [2024]
    Nyckelord :Machine Learning; ML; Regression; Deep Learning; Artificial Neural Network; ANN; TensorFlow; ScikitLearn; CUDA; cuDNN; Estimation; Prediction; AI; Artificial Intelligence; Price Tracking; Price Logging; Price Estimation; Supervised Learning; Random Forest; Decision Trees; Batch Learning; Hyperparameter Tuning; Linear Regression; Multiple Linear Regression; Maskininlärning; Djup lärning; Artificiellt Neuralt Nätverk; Regression; TensorFlow; SciktLearn; ML; ANN; Estimation; Uppskattning; CUDA; cuDNN; AI; Artificiell Intelligens; pris loggning; pris estimation; prisspårning; Batchinlärning; Hyperparameterjustering; Linjär Regression; Multipel Linjär Regression; Supervised Learning; Random Forest; Decision Trees;

    Sammanfattning : Efficient price management is crucial for companies with many different products to keep track of, leading to the common practice of price logging. Today, these prices are often adjusted manually, but setting prices manually can be labor-intensive and prone to human error. LÄS MER

  2. 2. EVALUATING CRYSTAL FRAMEWORK IN PRACTICE

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Victor Mertala; Nordin Christopher; [2024]
    Nyckelord :CRYSTAL Framework; Tiny Twin; Tiny Digital Twin; Rebeca; Timed Rebeca; monitor; cyber attacks;

    Sammanfattning : Cyber-physical systems (CPSs) are used in several industries, such as healthcare, automotive, manufacturing, and more. The fact that CPSs often contain components integrated via communication networks means that malicious actors can exploit vulnerabilities in these components through cyber attacks. LÄS MER

  3. 3. Ombyggnation och klimatpåverkan : En kvalitativ studie om utmaningar och möjligheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Alexander Burman; Joel Laigar; [2024]
    Nyckelord :Reuse; Circular construction; Carbon dioxide equivalents; Climate work; Climate calculating tools; Återbruk; Cirkulärt byggande; Koldioxidekvivalenter; Klimatarbete; Klimatberäkningsverktyg;

    Sammanfattning : Inom den svenska bygg- och fastighetsbranschen har frågan om klimatpåverkan och hållbarhet blivit alltmer central. Branschens påverkan på miljön, särskilt i form av koldioxidutsläpp, är väl dokumenterad och utgör en betydande del av Sveriges totala utsläpp av växthusgaser. LÄS MER

  4. 4. Is this unit created in the image of God? : Artificial intelligence and Lutheran anthropology

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionen

    Författare :Erik Ahlberg; [2024]
    Nyckelord :Lutheran; artificial intelligence; artificial general intelligence; imago Dei; imago Diaboli; original sin;

    Sammanfattning : In this study, the potential for artificially intelligent sapient life to be integrated into a Lutheran theological anthropology is investigated. The investigation is done via the means of a reconstruction and reactualisation of Lutheran anthropology, applied to the hypothetical scenario of artificial general intelligences having been created. LÄS MER

  5. 5. ”Det går ju inte att undervisa om fucking hållbarhet när grundprincipen som att sopsortera inte finns!” : Agenda 2030 i Hem- och konsumentkunskapsundervisningen

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Camilla Berneklint; [2024]
    Nyckelord :Home Economics; Education for Sustainable Development; Agenda 2030; Sustainable Development Goals and Education; Hem- och konsumentkunskap; lärande för hållbar utveckling; Agenda 2030; globala målen samt undervisning;

    Sammanfattning : Hållbar utveckling är ett område som skall ingå i grundskolans samtliga ämnen. De globalamålen i Agenda 2030 visar dock en komplexitet som kan vara svår att integrera i alla ämnen.Denna studie fokuserar på hem- och konsumentkunskapsundervisning i grundskolan. LÄS MER