Sökning: "interaktiva element"

Visar resultat 16 - 20 av 44 uppsatser innehållade orden interaktiva element.

  1. 16. User Engagement Metrics in Story Focused News Articles

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Beata von Grothusen; [2020]
    Nyckelord :User Engagement; Generation Z; User Research; Digital News; Story Focused News Articles;

    Sammanfattning : Story-focused news articles are a different type of news articles, containing more visual and interactive elements, developed in order to engage a younger audience for online newspapers. User engagement has been defined as the “emotional, cognitive and behavioral connection between a user and a resource”, and different metrics are used to track the user engagement of the readers on these articles. LÄS MER

  2. 17. Interaktivt Innehåll och Konvergenskultur : En diskursiv fallstudie av Black Mirror: Bandersnatch

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och design

    Författare :Ruth Tunney; [2019]
    Nyckelord :Convergence culture; Black Mirror: Bandersnatch; Film; Interactive film; Streaming; Konvergenskultur; Black Mirror: Bandersnatch; Film; Interaktiv film; Streaming;

    Sammanfattning : As illustrated by the Netflix special Bandersnatch as a cultural phenomenon, the purpose of this study was to analyze how "new" storytelling forms exist in today's convergence culture. This was done by a discursive case study about TV-critics' reception of Bandersnatch, along with smaller comparative discourses covering both relatively traditional film and TV organizations within the media industry, as well as an online forum. LÄS MER

  3. 18. Bordsrollspel i klassrummet

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Kristoffer Hermansson; David Schück; [2019]
    Nyckelord :Rollspel; bordsrollspel; pedagogiskt rollspel; rollperson; spelledare; multikognitiv inlärningsprocess; interaktiv inlärningsprocess; litteraturundervisning; berättande; fantasi; motivation; processdrama; process drama; tillämpat drama; applied drama; sitting drama; spelifiering; spelbaserat lärande; föreställningsvärldar; upplevelsebaserat lärande; interaktiva texter; mantle of the expert;

    Sammanfattning : I detta arbete undersöks bordsrollspel som pedagogisk metod. Spelets komponenter, berättande, drama och spel, undersöks i detalj och i förhållande till bordsrollspel. LÄS MER

  4. 19. Smarter geovisualization tools : a user approach

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap

    Författare :Frida Ulfves; [2019]
    Nyckelord :physical geography and ecosystem analysis; geography; geovisualizations; sense of place; user approach; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Geovisualization tools are continuously becoming more complex. These tools can present vivid and highly accurate representations of the real world. Simultaneously, spatial data is becoming incredibly detailed and the possibilities of interacting with the geovisualization tools are plentiful. Geovisualization tools are indeed powerful. LÄS MER

  5. 20. Vem är du i texten? Konstruktion av mottagare i lättlästa texter på förvaltningsmyndigheters webbplatser

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Pauliina Arvidsson; [2018-10-29]
    Nyckelord :lättläst; myndighetstext; multimodal kritisk diskursanalys; konstruktion av mottagare;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka vilka människor som konstrueras som mottagare i tre exempel på lättlästa texter på förvaltningsmyndigheters webbplatser. Teori: Multimodal kritisk diskursanalys. Metod: Den multimodala kritiska diskursanalysen används även som metod för att undersöka vilka som konstrueras som mottagare i de lättlästa texterna. LÄS MER