Sökning: "internet advertisement"

Visar resultat 11 - 15 av 81 uppsatser innehållade orden internet advertisement.

  1. 11. Profile-based comparison of user integrity and advertisement content when using different adblockers

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Alice Ekblad; Anna Höglund; [2021]
    Nyckelord :Adblocker; profile-based; user integrity;

    Sammanfattning : Advertisements are a common way to increase the revenue for websites. All users, however, are not interested in exposing themselves to advertisements and instead avoids it by installing an ad-blocker extension to their browser. LÄS MER

  2. 12. Does the cookie taste good when learning what it consists of? : A quantitative study on online behavior advertising and generation X & Ys attitude regarding it

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jean Gharam; [2021]
    Nyckelord :Online behavior advertisement; Generation X; Generation Y; privacy concerns;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate the different consumption attitudes of generation X & Y and their privacy concerns regards to company’s use of online behavior advertisement (hereafter referred to as OBA) Research questions: RQ1. What are the differences in consumption behavior between generations X and Y regarding the effect of OBA? RQ2. LÄS MER

  3. 13. Content marketing på Instagram : En studie om konsumentens associationer till kosmetikavarumärken med avseende på upplevda värden och upplevd lojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Lovisa Karlsson; Sara Nilsson; [2021]
    Nyckelord :Social media marketing; Content Marketing; Traditional marketing; Customer loyalty; Consumption value theory; Cosmetic marketing;

    Sammanfattning : Problembakgrund: Content Marketing är ett marknadsföringsverktyg som kan användas i syfte att skapa värde och lojalitet. Digitaliseringen har utformat tekniska konsumenter som är skeptiska till traditionella reklambudskap. LÄS MER

  4. 14. Reconnect with readers : Does native advertising affect customer’s attitude towards online advertising?

    Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Sunisa Hemphoom; Karina Konrádi; [2020]
    Nyckelord :Native Advertising; Entertainment; Informativeness; Irritation; Credibility; Online Advertising; Attitude; Attitude Towards Advertising; Online Marketing;

    Sammanfattning : Background - The thesis topic was selected because of the increased value of ads as a promotional tool and the growing avoidance arising from the exposure rate towards advertising. The principle of native advertising gives marketers a less intrusive pathway. LÄS MER

  5. 15. Perception och trovärdighet : Relationen mellan designval och trovärdighet på en webbsida

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Alicia Strömmer; Oscar Norrman; [2020]
    Nyckelord :web design; trustworthiness; graphical design; perception; first impressions; cognitive science; webbdesign; trovärdighet; grafisk design; perception; första intryck; kognitionsvetenskap;

    Sammanfattning : I en värld där information delas på internet i en rasande takt har det blivit av allt större vikt att kunna avgöra om en webbsida är tillförlitlig eller inte. Vi gör ständigt bedömningar av webbsidor utifrån hur de ser ut, men vad är det som gör att vi väljer att lita på eller fördöma en webbsida efter bara några sekunder? Hur påverkar specifika designval upplevelsen av trovärdighet? Denna studie undersökte hur upplevelsen av trovärdighet påverkas av visuella egenskaper i en webbsidas grafiska design. LÄS MER