Sökning: "internet advertisement"

Visar resultat 21 - 25 av 81 uppsatser innehållade orden internet advertisement.

  1. 21. Vem äter kakan? : En kvalitativ studie kring klädbranschens nyttjande av personlig data i marknadsföringssyfte i relation till kundens integritet online

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Frida Jaremo; Marco Villaggi; [2020]
    Nyckelord :Internet; Bid data; Integrity; CRM; Cookies; Personalized advertisement; Internet; Big data; Integritet; CRM; Cookies; Personifierad reklam;

    Sammanfattning : History: Digitalization brings great benefits to companies regardless of market. One of the markets that is undergoing change is the retail sector where e-commerce services are the new environment. This environment benefits from the innovative solutions that the consumer uses, such as smartphones. LÄS MER

  2. 22. Insta(nt) credibility? : Exploring how Generation Z assigns credibility to influencers and their sponsored posts on Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Lisa Stedt; Nathalie Skoglösa; Elina Svelander; [2019]
    Nyckelord :Influencer marketing; Source credibility; Instagram; Generation Z;

    Sammanfattning : Background: Today, 98% of all Swedish upper secondary school students have Internet access and the majority possess accounts on social media; allowing them to generate content and engage with brands in a new way. Amongst this, we find influencer marketing; a new form of endorsement strategy utilized by companies in the social media setting to promote products and brands. LÄS MER

  3. 23. Ledsagande av seniorer i samband med webben : Identifiering av tillvägagångssätt att bistå seniorer i utförandet av uppgifter på webben

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Daniel Lindahl; [2019]
    Nyckelord :Seniors; Usability; Digital interaction; Browser extensions; Seniorer; Användbarhet; Digital interaktion; Webbläsartillägg;

    Sammanfattning : Webben kan användas i många syften och kan skapa ett mervärde både i arbetslivet och det privata livet för människor. Idag förekommer användande av datorer, webben och IT generellt i ett flertal branscher. LÄS MER

  4. 24. Reinforcement Learning for Real Time Bidding

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Erik Smith; [2019]
    Nyckelord :Reinforcement learning; Markov decision process; value iteration; policy gradient; real time bidding; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : When an internet user opens a web page containing an advertising slot, how is it determined which ad is shown? Today, the most common software-based approach to trading advertising slots is real time bidding: as soon as the user begins to load the web page, an auction for the slot is held in real time, and the highest bidder gets to display their advertisement of choice. Auction bidding is performed by different demand side platforms (DSPs). LÄS MER

  5. 25. The AR in Architecture

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Dieu An Vu; [2019]
    Nyckelord :Alternativereality; AR; VR; MR; Architecture; visualization; Alternative Reality; Augmented Reality; Virtual Reality; Mixed Reality; Architectural visualization; users; citizens; application proposal; AR application; non-professional users; urban exploration;

    Sammanfattning : En vanlig metod inom arkitektonisk visualisering idag är produktion av stillbilder som skapas med 3D-modelleringsprogram. Med sådan avancerad teknik blir det enkelt och effektivt att styra och manipulera vad som visas på stillbilderna, vilket ökar säljbarheten av arkitektoniska projekt. LÄS MER