Sökning: "intervjuer konsument"
Visar resultat 1 - 5 av 263 uppsatser innehållade orden intervjuer konsument.
1. Dålig stämning i kyldisken? Konsumentens uppfattning av Oatlys marknadsföring
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Inledning: Som svar på den långa traditionen av mejerikonsumtion producerar varumärket Oatly alternativa produkter framställda på havre (Oatly, u.å). LÄS MER
2. ”Allting handlar ju om förståelse liksom, viljan till förståelse” – Hur jordbrukare upplever relationen till sina kunder inom restaurangbranschen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studierSammanfattning : Hållbara konsumtionstrender är idag en omtalad diskurs som riktar fokus på hur livsmedel produceras och kommuniceras från jord till bord. Efterfrågan på hållbara råvaror har ökat i Sverige, inte minst inom restaurangverksamheter. LÄS MER
3. Showrooming: En växande konsumtionstrend : Värdefaktorer i köpbeslutsprocessen kopplat till showrooming
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Den tekniska utvecklingen har bidragit till ett ökat antal kanaler mellan företag och konsumenter. Detta möjliggör för konsumenter att fritt röra sig mellan dessa kanaler för att skapa och forma dess köpupplevelse efter önskat behov. LÄS MER
4. Konsumentcentrerad innovation – den hemliga kryddan inom livsmedelsindustrin : Hur en livsmedelsproducent kan blir mer konsumentcentrerad i sin produktutveckling
Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomiSammanfattning : Matbranschen är en bransch där få stora innovationer sker. Under de senaste åren har marknaden sett en kraftig utveckling av återförsäljares egna varumärken vilka konkurrerar ut befintliga produkter från livsmedelsproducenter genom deras billigare pris. LÄS MER
5. Inflytandet av Corporate Social Responsibility : En kvalitativ studie om hur företag interagerar Corporate Social Responsibility i sin marknadsföring
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : CSR-aktiviteter har blivit ett allt vanligare initiativ av företag för att kunna påverka konsumenter samt differentiera utbudet av produkter. Det är dock sällan som konsumenter blint accepterar dessa initiativ som uppriktiga handlingar och belönar inte företagen i det direkta skedet. LÄS MER