Sökning: "intressant metod"

Visar resultat 1 - 5 av 2760 uppsatser innehållade orden intressant metod.

  1. 1. Ekonomistyrning som ett verktyg i en tid av ekonomisk nedgång och förändrat konsumtionsbeteende: En fallstudie på ett av de marknadsledande företagen inom dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonas Larsson; Amelia Kvarefelt; [2024-02-20]
    Nyckelord :Ekonomistyrning; Levers of Control; Lönsamhet; Konkurrenskraft; Konsumtionsbeteende; Kris; Inflation;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Dagligvaruhandeln utgör en central sektor inom detaljhandeln där ständiga förändringar i konsumentbeteenden skapar en komplex verklighet för företag. Eftersom branschen ständigt står inför en snabb förändring av marknadens förutsättningar så har den ökande betydelsen av ekonomistyrning som ett verktyg blivit alltmer uppenbar. LÄS MER

  2. 2. Konsumenters inställning till personlig marknadsföring : En kvantitativ studie av konsumenters syn på personlig marknadsföring och dess konsekvenser för kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Maja Palmqvist; Axel Vallenor; [2024]
    Nyckelord :Personalized marketing; offers; strategy; attitude; privacy; integrity; Word of Mouth; loyalty;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka konsumenters inställning till personlig marknadsföring med utgångspunkt i personlig integritet. Vidare är studiens syfte att undersöka om personlig marknadsföring kan leda till kundlojalitet med hjälp av Word of Mouth som proxy. LÄS MER

  3. 3. Generation Z - Lojalitetens fiende?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Hamilton Henze; Linn Andreasson; Sofia Lind; [2024]
    Nyckelord :Varumärkeslojalitet; Lojalitetsprogram; Generation Z; Engagemang; Trender.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER

  4. 4. Yngre barns möjlighet till inflytande : En kvalitativ studie om förskollärares åsikter

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Sandra Vestman; Josefine Olofsson; [2024]
    Nyckelord :inflytande; miljö; rutiner; förhållningssätt; relation; övertagande handling; motståndshandling;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur förskollärare främjar inflytandet för barn i åldern ett till tre år på förskolan. Eftersom inflytande i förskolan ofta sammankopplas med verbal förmåga blev det därmed intressant att undersöka hur de yngsta barnen får inflytande likväl som de äldre barnen. LÄS MER

  5. 5. Hav av blommor : ett gestaltningsförslag för ängsmark i historisk parkmiljö, Tornerparken, Uppsala

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Magdalena Maria Wojcicka; Sarah Kallmén; [2024]
    Nyckelord :äng; park; historisk parkmiljö; gestaltningsförslag;

    Sammanfattning : Idag minskar grönområden och biologisk mångfald i stadsmiljöer. För att motverka detta bör grönområden användas mer effektivt och öka i kvalitet, exempelvis genom att omvandla gräsmattor till äng. Syftet med detta examensarbete är att göra ett gestaltningsförslag för äng i Tornerparken, Uppsala. LÄS MER