Sökning: "jeans csr"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden jeans csr.

  1. 1. Comparative Life Cycle Assessment of Jeans : A case study performed at Nudie Jeans

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Emma Åslund Hedman; [2018]
    Nyckelord :Life cycle assessment; jeans; CSR management and organic cotton;

    Sammanfattning : Within the jeans production industry, large quantities of cotton, water and chemicals are consumed on a daily basis resulting in environmental issues decentralized around the world. An increased awareness about these environmental issues amongst companies, organizations and the consumers have initiated for environmental aspects to be considered within the jeans production processes. LÄS MER

  2. 2. Hur legitimerar svenska modeföretag CSR? : En kvalitativ studie om hur H&M Group och Nudie Jeans legitimerar CSR

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nadja Håkansson; Amanda McCullough; [2018]
    Nyckelord :CSR; sustainability; legitimation; textile; fashion; apparel; CSR; hållbarhet; legitimitet; textil; mode;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie är att ta reda på vilka kanaler och vilka diskursiva strategier två svenska modeföretag använder för att legitimera CSR. Företagen vi har valt att studera är H&M Group och Nudie Jeans, då vi ser att dessa två företag representerar två olika delar av branschen. LÄS MER

  3. 3. The work on sustainability in the use and disposal stage of a garment’s life cycle : The perspective of three Swedish clothing companies

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :LINNÉA RYTTINGER; KRISTEL HOLTMAAT; [2014]
    Nyckelord :Sustainability; Use stage; Disposal stage; Maintenance; Communicatio; Repair; Recycle; Service; Life cycle;

    Sammanfattning : Purpose: The aim of this study is to identify how clothing companies are striving for sustainability within their product life cycle; to which extent these companies are working on the sustainability of the use and disposal stage; and their willingness to interfere more in these stages by improving the use and disposal habits of their customers by offering care, repair and end of use services. Research questions: What activities are the clothing companies undertaking in order to improve the sustainability of the use and disposal stage? o How are the clothing companies communicating correct use, maintenance and disposal of their products to consumers? o What are the difficulties the clothing companies are facing in their efforts to become more engaged in the use and disposal stage? Method: The research was conducted with an inductive approach, by collecting secondary data from previous studies and theories, and by accumulating primary data from semi-structured interviews with the CSR coordinator of Didriksons, the Director of Sustainability of Haglöfs and the CSR manager of Nudie Jeans. LÄS MER

  4. 4. Doing Well by Doing Good : - En studie i hur CSR kan påverka svenska modeföretags anseende

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Tora Grape; Charlotte Ludt; [2013]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Sustainability; Branding; Communication; Stakeholder Management;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR) is a concept that is growing increasingly important, with more and more companies acknowledging that they have an obligation to the environment in which they operate. We were interested in inquiring into why companies chose to do so, even though there are no laws that condition them to engage in CSR. LÄS MER

  5. 5. ”Det där med CSR verkar vara på tapeten.” : En studie om hur tre företag kommunicerar CSR.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Josefine Blom; Kristin Rudenstam; [2012]
    Nyckelord :CSR; Kommunikation; Image; Identitet; Legitimitet; Semiotik; Förtroende;

    Sammanfattning : Målet med denna studie har varit att producera en kvalificerad text för att kunna skapa en bättre förståelse inför hur och varför företag väljer att kommunicera CSR. Inför arbetet med denna studie upplevde vi en förvirring om vad begreppet CSR innebär, och vidare att detta många gånger försvårar kommunikationen av det CSR som det enskilda företaget bedriver. LÄS MER