Sökning: "köpbeteende unga"
Visar resultat 16 - 20 av 29 uppsatser innehållade orden köpbeteende unga.
16. [...] Allt jag köper säger ju vem jag är, […] då är hon ändå och påverkar där.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Influencers har idag blivit ett aktuellt ämne där allt fler konsumenter låter sig inspireras av influencers publikationer. Vi har därmed valt att undersöka detta problem genom att studera hur den svenska influencern Kenza har en inverkan på unga konsumenters identitetsskapande via sociala medier. LÄS MER
17. Barn och produktplacering på Youtube
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Studien undersöker de effekter som dold produktplacering på Youtube har på unga tittare. För att kunna studera de eventuella effekterna har studien genomförts som en kvalitativ studie där semistrukturerade intervjuer har ägt rum med personer mellan 12 - 15 år samt med deras föräldrar. LÄS MER
18. Konsumenternas köpbeteende i fysiska klädbutiker och online.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : I och med internets utveckling har även e-handeln utvecklats och är idag en stor del av handeln. Denna studies syfte är att genom en enkätundersökning ta reda på hur konsumenterna i dagens samhälle handlar på internet och i fysiska butiker i Sverige. LÄS MER
19. E-HANDELSRETURER AV KONFEKTIONSVAROR -En studie av unga konsumenters returbeteende och vilja till ansvarstagande för ett mer miljömässigt hållbart returflöde
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Detaljhandeln över internet har under de senaste åren ökat stadigt och konfektionsvaror (kläder, skor och accessoarer) tillhör de varor som svenska konsumenter e-handlar flitigast. I takt med den ökade e-handeln ökar också antalet varor som måste returneras. LÄS MER
20. Manligt köpbeteende : en studie om äldre mäns beslutsprocess
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Under många år har shopping betraktats som en kvinnlig aktivitet, men allt fler män har börjat visa intresse för mode. Då målgruppen vuxit har även detaljhandeln fått expandera, och det ses som viktigt att förstå konsumenter och hur de fattar beslut. LÄS MER