Sökning: "köpbeteende unga"

Visar resultat 21 - 25 av 29 uppsatser innehållade orden köpbeteende unga.

  1. 21. ”Advertising Nouveau” : en studie om okonventionell marknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Maria Gustafsson; Johanna Grönvall; [2014]
    Nyckelord :okonventionell; viral-; stealth marknadsföring; word-of-mouth; beteende; unconventional; guerrilla-; viral-; stealth marketing word of mouth; attitude; behavior; gerilla-; attityd;

    Sammanfattning : Företag inom modebranschen står i dag inför en ökande konkurrenssituation. På grund av globaliseringen och interaktionen mellan kunder över internet, är konsumenterna idag mer medvetna än tidigare. LÄS MER

  2. 22. Fast Fashion-konsumentens attityd till hållbart mode

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Linnéa Bergström; Anderas Weinås; [2013]
    Nyckelord :fastfashion; köpbeteende; återvinningsbart; återvinningsbart; attityder; hållbar utveckling;

    Sammanfattning : Ekologiskt, närodlat, kravmärkt och återvinningsbart – kärt barn har många namn och aldrig förr har vi konsumenter varit så medvetna om just den miljömässiga och hälsomässiga aspekten som vi är idag. Man kan verkligen kalla det en ny trend. LÄS MER

  3. 23. Modebloggares påverkan på unga kvinnors köpintention.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Sofia Enocson; Emelie Rolfsson; [2012]
    Nyckelord :Sociala medier; opinionsledare; word of mouth; word of mouse; blogg;

    Sammanfattning : Idag vet vi att läsandet och skrivandet av bloggar ökat markant de senaste åren, framför allt bland unga kvinnor. Vidare ser vi en ökad popularitet av modebloggar, där exponering av kläder och andra produkter, dagligen finns med bland inläggen för att inspirera läsarna. LÄS MER

  4. 24. Unga konsumenters köpvanor rörande växter : en studie av hur unga konsumenter väljer växter

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Marina Svensson; [2012]
    Nyckelord :konsumentbeteende; unga konsumenter; växtens funktion; växten som present; växtens betydelse; kryddor; ätbart;

    Sammanfattning : Dagens konsumenter inom alla ålderskategorier handlar idag blommor och växter i genomsnitt 10,2 gånger per år. Den yngre generationen som är upp till 29 år (generation Y) har inköpsfrekvensen sjunkit från att handla 4,7 gånger per år till 4,3 gånger per år (Gfk, 2012, muntl.). LÄS MER

  5. 25. 2011 års ändring av kreditupplysningslagen. En studie om kreditupplysningens utveckling och gränsen för personlig integritet

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Emma Nordin; [2011-05-18]
    Nyckelord :Civilrätt; Insolvensrätt; Krediträtt;

    Sammanfattning : Hösten 2006 lanserade företaget Ratsit en ny tjänst på Internet. Tjänsten innebar att personer gratis och anonymt kunde kontrollera vad deras grannar, kollegor och bekanta tjänade. Uppgifterna lämnades dessutom ut utan att de berörda någonsin fick vetskap om att en kreditupplysning hade lämnats ut. LÄS MER