Sökning: "köpbeteende unga"

Visar resultat 6 - 10 av 29 uppsatser innehållade orden köpbeteende unga.

  1. 6. Influerad av influencers

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sandra Waldt; Michaela Eliasson; [2022]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Influerad av influencers. Universitet och program: Lunds Universitet, Campus Helsingborg. Service Management, Retail. LÄS MER

  2. 7. Hur ser köpbeteende och klimatansvar ut inom klädkonsumtion? : En undersökning av The Action Value Gap mellan kön och olika åldersgrupper.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Sara Pettersson; [2022]
    Nyckelord :textilkonsumtion; klimatansvar; köpbeteende; attityd;

    Sammanfattning : Textil- och modeindustrin gör stora klimatavtryck genom hög vattenförbrukning och utsläpp av koldioxid (Cai m.fl., 2021). I Sverige köper och slänger varje enskild invånare cirka 20 kilokläder varje år vilket är ett slöseri av resurser (Naturskyddsföreningen, 2022). LÄS MER

  3. 8. Köpbeteende av energi- och funktionsdryck : Hur attityd och hälsorisker påverkar konsumtionen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hanna Blomstrand; Pernilla Sofia Lejdström; Mattias Johansson; [2021]
    Nyckelord :Attitudes; marketing; digital marketing; energy drink; functional beverage; health risks; awareness.; Attityder; marknadsföring; digital marknadsföring; energidryck; funktionsdryck; hälsorisker; medvetenhet.;

    Sammanfattning : Vår uppsats undersöker och behandlar digital marknadsföring, attityd och medvetenheten om de hälsorisker som är förenade med energi- och funktionsdrycksbranschen. Idag är konsumtionen av energi- och funktionsdryck omdiskuterad, i Sverige har flera företag aktivt valt att marknadsföra sina produkter som en funktionsdryck riktad till träning istället för den ”vanliga” energidrycken. LÄS MER

  4. 9. Betydelsen influencers har för unga tjejer : En kvalitativ studie om influencers påverkan på 16 - 20 åringars tjejers köpbeteende och sociala identitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Sally Westling; Amanda Kantola; [2021]
    Nyckelord :Instagram; influencers; social identity; consumer buying-behaviour; Influencers; Instagram; social identitet; köpbeteende;

    Sammanfattning : I dagens samhälle är Instagram och influencers ett väldigt vanligt fenomen bland unga. Idag kan influencers nå ut med marknadsföring av produkter på ett helt nytt sätt än vad reklam och reklamföretag gör. De som använder sig av Instagram i störst utsträckning är tjejer i ung ålder. LÄS MER

  5. 10. ”Jag kan inte tänka mig att handla utan telefonen”. En kvalitativ studie om hur unga svenska använder telefonen i den fysiska butiken.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Rasmus Andersson; Oscar Jonsson; [2021]
    Nyckelord :Smartphone; köpprocessen; köpbeteende; informationssökning; alternativutvärdering; retail; modebutik; detaljhandel; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att skapa en djupare förståelse för hur unga svenskar använder mobiltelefonen när de handlar i den fysiska modebutiken och hur detta påverkar konsumentens beteende. Teori: Arbetet utgår från en traditionell beskrivning av köpprocessen, men lägger fokus på delarna informationssökning och alternativutvärderingen. LÄS MER