Sökning: "functional beverage"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden functional beverage.
1. Properties & Stability of Hybrid Pea-Dairy Protein Formulas
Master-uppsats, Lunds universitet/FörpackningslogistikSammanfattning : The aim of this study was to investigate the functional properties and stability of hybrid pea-dairy protein formulas. To achieve this goal, the combination of pea protein isolate (PPI) with dairy proteins such as micellar casein isolate (MCI), sodium caseinate (NaCas), whey protein aggregate (WPA) was evaluated. LÄS MER
2. Köpbeteende av energi- och funktionsdryck : Hur attityd och hälsorisker påverkar konsumtionen.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Vår uppsats undersöker och behandlar digital marknadsföring, attityd och medvetenheten om de hälsorisker som är förenade med energi- och funktionsdrycksbranschen. Idag är konsumtionen av energi- och funktionsdryck omdiskuterad, i Sverige har flera företag aktivt valt att marknadsföra sina produkter som en funktionsdryck riktad till träning istället för den ”vanliga” energidrycken. LÄS MER
3. New Concept Development of a Blood Glucose-Balancing Functional Beverage
Master-uppsats, Lunds universitet/Livsmedelsteknik och nutrition (master)Sammanfattning : Type 2 Diabetes Mellitus (T2DM) have known to be one of the most common degenerative diseases which highly correlate with lifestyle, including consumption habits. It cannot be denied that the availability and accessibility to high processed food, high in carbohydrates play an important role on increasing the risk of T2DM. LÄS MER
4. En funktionsdryck somkommunicerar SMART : En kvalitativ studie om betydelsen en unik visuell identitet kan ha för att kommunicera effektivt till studenter
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Syftet med det här projektarbetet är att undersöka betydelsen en unik visuell identitet kan ha för att kommunicera effektivt till målgruppen studenter, samt att formge den visuella identiteten. För att ge kontext till syftet utformades den visuella identiteten som ett fiktivt funktionsdrycksvarumärke. LÄS MER
5. Energidryckmarknaden - var finns hålen i marknaden? : En kvalitativ ansats kring marknadspositionering på energidryckmarknaden med intervjuer från NOCCO, NAIA och energidryckkonsumenter
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : ABSTRACT Date 2020-06-09 Level Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr Institution School of Business, Society and Engineering, EST, Mälardalen University. Authors Hodzic, Anisa & Monsefi, Nicki (98/11/06) (98/12/18) Title The energy drink market - where are the gaps in the market? Tutor Aswo Safari Keywords Positioning, competition, consumer behavior, branding, energy drink and establishment. LÄS MER