Sökning: "köpbeteende unga"

Visar resultat 11 - 15 av 29 uppsatser innehållade orden köpbeteende unga.

  1. 11. Köpbeteende på finansmarknaden : Vad påverkar riskaversionen hos unga vuxna på aktiemarknaden?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Karmalita; [2021]
    Nyckelord :Behavioral finance; buying behavior; risk aversion; financial market; shareholder stockholder; Beteendeekonomi; köpbeteende; riskaversion; finansmarknad; aktieägare;

    Sammanfattning : An individual's behavior is a substantial part of one’s personality and is a big part in decision-making, it applies to large and small decisions in our everyday lives. An increase in the proportion of young adults in the stock market has been observed in recent years. LÄS MER

  2. 12. Hur påverkar öletikettens färg och visuella design konsumentens köpbeteende?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Anna Krönlein; Tova Persson; [2021]
    Nyckelord :etiketter; visuell design; färg; etikettens visuella design; etikettens färg påverkan; öletiketter;

    Sammanfattning : Titel Hur påverkar öletikettens färg och visuella design konsumentens köpbeteende? Nivå C- uppsats, 15 hp Författare Anna Krönlein och Tova Persson  Handledare Svante Andersson Examinator Klaus Solberg Söilen  Termin VT 2021 Syfte: Syftet med uppsatsen är att förstå varför konsumenter attraheras till olika färger på den visuella designen på en etikett vid köp av öl. Vi vill skapa en förståelse vilka färger som attraherar olika kön, samt unga och äldre konsumenter, det vill säga mer eller mindre benägna att köpa ölet beroende på etikettens färg på den visuella design. LÄS MER

  3. 13. Influencer marketing: Hur det påverkar unga kvinnor i generation Z

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Sofie Axelsson; Karolina Hollén; [2020]
    Nyckelord :Influencer; influencer marketing; identity creation; consumer culture; Influencer; influencer marketing; identitetsskapande; konsumtionskultur;

    Sammanfattning : I takt med att reklamtröttheten ökar i västvärlden växer sig marknadsföringsstrategin influencer marketing allt starkare. Influencers, vilka i grund och botten är helt vanliga människor, har en stor makt på sina sociala medier med tusentals till miljoner följare. LÄS MER

  4. 14. Influencer Marketing : hur det påverkar unga kvinnors köpbeteende och identitetsskapande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Leah Eid; Alexander Pettersson; Nathalie Wallenberg; [2019]
    Nyckelord :Influencer; Influencer marketing; traditional marketing; consumer behavior; identity; identity creation; Influencer; influencer marketing; Traditionell marknadsföring; konsumentbeteende; identitetsskapande; identitet;

    Sammanfattning : Den digitala världen vi lever i har tillfört nya alternativa möjligheter för individer att experimentera med dess identiteter och att presentera en eftersträvansvärd uppfattning. Människor blir ständigt influerade av andra människor, både medvetet och undermedvetet. LÄS MER

  5. 15. Influencers på Instagram : en studie om kvinnors köpbenägenhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennie Andersson; Tove Bazso; [2018]
    Nyckelord :Influencers; Influencer Marketing; Instagram; Consumer buying behavior; Five steps model; Influencers; Influencer Marketing; Instagram; Köpbeteende; Femstegsmodellen;

    Sammanfattning : Influencer marketing påstås vara ett marknadsföringsverktyg som ligger rätt i tiden. Dennamarknadsföringsmetod handlar om att använda sig utav influencers för att sprida ett företagsvarumärke och produkter. LÄS MER