Sökning: "kommunikat"
Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade ordet kommunikat.
6. På säkert avstånd
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Twitter har beskrivits som ett relevant verktyg för svenska politiker för att hålla sig uppdaterade kring vad som händer inom den politiska världen. Twitter som kanal har tidigare benämnts som ett elitmedium, då det finns en stark närvaro av opin-ionsbildare av olika slag. LÄS MER
7. Kulturella missförstånd — det är ju klassiskt! Interkulturell kommunikation ur ett medarbetarperspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Den ökade internationaliseringen av företag har skapat mångkulturella arbetsplat-ser. Medarbetare måste kommunicera effektivt för att uppnå gemensamma mål, men kulturella skillnader anses ofta vara en hindrande faktor för kommunikation-en. LÄS MER
8. Musikens betydelse i förskolan och skolan
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : SammanfattningSyftet med denna studie är att undersöka musikens betydelse för människan, hur musik kan utgöra en del iförskolans och skolans arbete samt hur användandet av musik skiljer sig i förskolan gentemot skolan. Uppsatsenär baserad på en kvalitativ undersökning där vi har intervjuat verksamma lärare inom både förskolan och skolanmed kompetens inom musik. LÄS MER
9. Fossil pigments and pigment organelles - colouration in deep time
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Geologiska institutionenSammanfattning : Pigmentation is important in all animals and plants, e.g., for protection against radiation, for signalling and as camouflage. The fossil record contains both colourful bird feathers and insect cuticles. LÄS MER
10. E-mail som strategiskt kommunikationsverktyg
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : E-mail som kommunikationsverktyg är en given förutsättning för många av oss idag. På företag, i vardagen och på skolor runt om i Sverige och Europa skickar vi och tar emot e-mail dagligen. Den stora frågan är dock hur vi reagerar på att få information via e-mail och hur vi tolkar andra individers ord. LÄS MER