Sökning: "kommunikation flyktingar"
Visar resultat 31 - 35 av 54 uppsatser innehållade orden kommunikation flyktingar.
31. Barnmorskans upplevelse av att möta flyktingfamiljer på BB.
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnadSammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att belysa barnmorskans upplevelse av att möta flyktingfamiljer på BB.Design: En intervjustudie baserad på enskilda semistrukturerade intervjuer med kvalitativ innehållsanalys.Omgivning: Två BB-enheter varav en i södra och en i norra Sverige. LÄS MER
32. How to provide a humanitarian warehouse location model with data - An assessment of scenario creation and data availability at the United Nations High-Commissioner for Refugees (UNHCR)
Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistikSammanfattning : At the end of 2014, 38 million people around the world had fled their homes due to man-made disasters such as war, armed conflict and violence. To save the lives and alleviate the suffering of these refugees and displaced is the purpose of Humanitarian Logistics. LÄS MER
33. Flyktingars upplevelser av hälso- och sjukvården : en litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Att fly från sitt ursprungsland på grund av krig och förföljelser påverkar flyktingars psykiska hälsa. Flyktingar har till stor del varit med om traumatiska händelser som de kan ha ett behov av att dela med sig av till hälso- och sjukvården. LÄS MER
34. Utlandsfödda företagares behov av stöd : En studie om vilket stöd utlandsföddas företagare upplever att de behöver för att ha möjlighet att starta företag i Sverige
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Egenföretagande är en bra väg in på arbetsmarknaden och en önskan från politiker, för många utlandsfödda som kommer till Sverige då det kan vara svårt att få ett jobb genom att bli anställd. Det är en viktig resurs som främjar tillväxt i ekonomin och sysselsätter många människor. LÄS MER
35. Myter om flyktingar : En analys av antiflykting-propaganda på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Centrum för samhällsanalys (CESAM)Sammanfattning : Syftet är att undersöka antiflykting-propaganda på sociala medier med fokus på multimodala texter för att förstå vilken bild av flyktingar som ges, i texter med olika modaliteter. -Hur kan antiflyktingkampanjer på sociala medier förstås utifrån teori om propaganda? -På vilket sätt reproducerar antiflykting-propaganda myter med grund i orientalism? -Vilka ord och/eller begrepp används i propaganda materialet för att beskriva flyktingar och övertyga mottagaren om att gränserna bör stängas? Artikeln "Sweden: State-funded Muslim sniper training", blogginlägget "Shariapoliser nu lagliga i Tyskland" samt bilderna "Flykting vs Terrorist" och "Rape, Rape, Rape: You can do it in Finland" ligger till grund för analysen. LÄS MER