Sökning: "kommunikation reklambyrå"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden kommunikation reklambyrå.

  1. 1. Designmodell för trovärdiga webbplatser : En kvalitativ studie om hur reklambyråer kan skapa trovärdiga webbplatser för egen verksamhet

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Elin Arvidsson; [2020]
    Nyckelord :Designmodell; användarupplevelse; webbdesign; visuell kommunikation; trovärdiga webbplatser;

    Sammanfattning : Reklambyråer och andra kunskapsföretag har visat sig utesluta marknadsföring av egen verksamhet då dessa anser att det är svårt att marknadsföra tjänster som ännu inte är producerade. I denna projektrapport presenteras en anpassad designmodell vilken appliceras på en reklambyrås webbplats. LÄS MER

  2. 2. Ansvarig för ansvar

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Tomas Andersson; [2018]
    Nyckelord :CSR; corporate social responsibilty; grafisk design; kommunikation; kommunikationsbyrå; marknadsföring; reklambyrå;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om vilket förhållande grafiska designers på kommunikationsbyråer i Sverige har till corporate social responsibility (CSR) när det används i marknadsföring. CSR definieras och relevant teori på området presenteras. LÄS MER

  3. 3. Storytelling i reklamfilm utifrån ett genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Sandra Olsen; Matilda Martinsdotter; [2016]
    Nyckelord :Corporate storytelling; gender; commercial; Guldägget; analysis; Storytelling; genus; reklamfilm; Guldägget; analys;

    Sammanfattning : Abstrakt I vårt arbete har vi utgått från bland annat begreppet storytelling. Storytelling innebär att man använder sig av historier vid exempelvis marknadsföring. Storytelling kan till exempel användas för att stärka ett varumärke eller för att marknadsföra en enskild produkt eller tjänst genom till exempel reklamfilm. LÄS MER

  4. 4. Gerillakampanjer – karakteristika och reklambyråns arbetssätt : En djupintervjuundersökning med särskilt fokus på visuella gerillakampanjer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Maria Arvidsson; Julia Perander; [2014]
    Nyckelord :advertising agency; definition; guerrilla marketing; guerrilla campaign; characteristics; visual communication; working process; arbetssätt; definition; gerillamarknadsföring; gerillakampanj; karaktärsdrag; reklambyrå; visuell kommunikation;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att genom semistrukturerade djupintervjuer, med särskild fokus på visuella gerillakampanjer, kartlägga de av byråerna benämnda karaktärsdragen för gerillakampanjer samt byråernas arbetssätt för dessa kampanjer.Fem semistrukturerade djupintervjuer genomfördes på respektive respondents arbetsplats utvalda genom ett kombinerat strategiskt och bekvämlighetsurval. LÄS MER

  5. 5. The Process : a study of an advertising agencys creative work procedure

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Lisa Frulla; Stefan Söber; [2014]
    Nyckelord :kreativitet; reklam; kommunikation; kreativ processmodell; Michael D. Mumford; reklambyrå kommunikationsbyrå;

    Sammanfattning : Kreativitet och kreativa processmodeller kan ses som verktyg som i marknadskommunikationsbranschen kan användas för att ta fram marknadskommunikation som tilltalar och når den tänkta målgruppen och som gör att det önskade kommunikationsresultatet uppnås. En kommunikationsbyrås uppdrag är att ta fram kreativa kommunikationslösningar för en kunds räkning. LÄS MER