Sökning: "kommunikationsstrategi sociala medier"
Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden kommunikationsstrategi sociala medier.
1. Warwashing - Om företags legitimitetsskapande i krig
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Denna studie syftar till att undersöka hur företag kommunicerat inom ramen för Rysslands invasion av Ukraina för att skapa sig legitimitet. Uppsatsens syfte är att djupdyka i hur företag, sedan invasionen bröt ut, agerat och kommunicerat sitt ställningstagande i invasionen. LÄS MER
2. Att överleva skönhetskrisen : En komparativ fallstudie om Jaclyn Cosmetics och Caia Cosmetics kriser på sociala medier
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie var att analysera Caia Cosmetics och Jaclyn Cosmetics krishantering under deras respektive kriser med inriktning på hur dessa influencers personliga varumärke och deras företags varumärke relaterar till varandra och särskiljer sig i krissituationer. Materialet som analyserades var två texter per krissituation innefattande Instagram-inlägg, Instagram-händelser, ett uttalande i Aftonbladet samt två videos analyserades. LÄS MER
3. Communication strategies in a value-related crisis : case study of Oatly
Master-uppsats, SLU/Department of Molecular SciencesSammanfattning : The global food system faces great challenges in terms of sustainability. The access to food is unevenly distributed and one third of the population is either suffering from micro deficiencies or from a high calorie intake. LÄS MER
4. Bibehållning av konkurrenskraft i en digitaliserad marknad : En studie om hur digitala transformationer har påverkat kommunikationsstrategin inom detaljhandeln
M1-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Digitaliseringen har senaste åren påverkat företagsverksamhet, deras kommunikation med kunderna samt hantering av marknadsföringen. Bibehållning av konkurrenskraft inom detaljhandelns har blivit tuffare med allt bredare användning av Webb 2.0 samt sociala medier. LÄS MER
5. Utveckling av en kommunikationsstrategi kring hållbar vattenanvändning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Syftet med studien har varit att kartlägga Norrvattens kommunikation kring hållbar vattenanvändning med sina medlemskommuner och medlemskommunernas kommunikation med kommuninvånarna. Ytterligare ett syfte med studien har varit att kartlägga hur andra VA-organisationer har kommunicerat kring hållbar vattenanvändning. LÄS MER