Sökning: "kommunikationsstrategi sociala medier"

Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden kommunikationsstrategi sociala medier.

  1. 1. Warwashing - Om företags legitimitetsskapande i krig

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Matilda Johansson; Vendela Melin; Filippa Möller; [2022]
    Nyckelord :CPA; Legitimitet; Kriget i Ukraina; Crisis management; Digital kommunikation CPA; Legitimacy; Russia-Ukraine war; Digital communications; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Denna studie syftar till att undersöka hur företag kommunicerat inom ramen för Rysslands invasion av Ukraina för att skapa sig legitimitet. Uppsatsens syfte är att djupdyka i hur företag, sedan invasionen bröt ut, agerat och kommunicerat sitt ställningstagande i invasionen. LÄS MER

  2. 2. Att överleva skönhetskrisen : En komparativ fallstudie om Jaclyn Cosmetics och Caia Cosmetics kriser på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Linn Harrvik; Josefin Högström; [2022]
    Nyckelord :Sociala medier; Kriskommuniaktion; Influencer; Skönhetsbranschen; Kommunikationsstrategi;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att analysera Caia Cosmetics och Jaclyn Cosmetics krishantering under deras respektive kriser med inriktning på hur dessa influencers personliga varumärke och deras företags varumärke relaterar till varandra och särskiljer sig i krissituationer. Materialet som analyserades var två texter per krissituation innefattande Instagram-inlägg, Instagram-händelser, ett uttalande i Aftonbladet samt två videos analyserades. LÄS MER

  3. 3. Communication strategies in a value-related crisis : case study of Oatly

    Master-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Alexandra Steinwall; [2021]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; crisis communication; crisis response; CSR communication; CSR crisis; food industry; food sector; situational crisis communication theory; sustainability; value-related crisis;

    Sammanfattning : The global food system faces great challenges in terms of sustainability. The access to food is unevenly distributed and one third of the population is either suffering from micro deficiencies or from a high calorie intake. LÄS MER

  4. 4. Bibehållning av konkurrenskraft i en digitaliserad marknad : En studie om hur digitala transformationer har påverkat kommunikationsstrategin inom detaljhandeln

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Aleksandra Srndovic; Jelena Gojkovic; [2021]
    Nyckelord :Digitization; retail; communication strategy; marketing; Porter’s five forces; marketingmix; marketing strategy; Word of Mouth; Digitalisering; detaljhandel; kommunikationsstrategi; marknadsföring; Porter’s five forces; marknadsmix; marknadsföringsstrategi; Word of Mouth;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har senaste åren påverkat företagsverksamhet, deras kommunikation med kunderna samt hantering av marknadsföringen. Bibehållning av konkurrenskraft inom detaljhandelns har blivit tuffare med allt bredare användning av Webb 2.0 samt sociala medier. LÄS MER

  5. 5. Utveckling av en kommunikationsstrategi kring hållbar vattenanvändning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Petra Lindeborg; [2021]
    Nyckelord :sustainable water use; communication; five didactic questions who-what-why-when-how; communication strategy; behavior change; hållbar vattenanvändning; kommunikation; fem didaktiska frågor vem-vad-varför-när-hur; kommunikationsstrategi; beteendeförändring;

    Sammanfattning : Syftet med studien har varit att kartlägga Norrvattens kommunikation kring hållbar vattenanvändning med sina medlemskommuner och medlemskommunernas kommunikation med kommuninvånarna. Ytterligare ett syfte med studien har varit att kartlägga hur andra VA-organisationer har kommunicerat kring hållbar vattenanvändning. LÄS MER