Sökning: "konst som berör"
Visar resultat 16 - 20 av 60 uppsatser innehållade orden konst som berör.
16. Är "fint" fint? : Om pedagogers förhållningssätt gentemot barns bildskapande
Master-uppsats, Södertörns högskola/Centrum för praktisk kunskapSammanfattning : The purpose of this essay, with the title “Is “fine” fine? About educator’s approach towards tothe visual creative activities of preschool children”, is to analyze how us preschool educator’s approach to the visual creative activities of preschool children and why we relate to them in acertain way or why we use a certain linguistic expression, when we comment on children’s visual creative activities. Part of the purpose is also to reflect about how this controls the occupation. LÄS MER
17. Att tala om döden i bilderböcker : — Barnböcker som verktyg under svåra samtal
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : I det här arbetet blir två respondenter i åldrarna sex och sju, tillsammans med en förälder, tilldelade en varsin bok med döden som tema. Böckerna de blir försedda med är “Adjö, herr Muffin” av Ulf Nilsson och Anna-Clara Tidholm, samt “Dödenboken” av Pernilla Stalfelt. LÄS MER
18. Definitionen av tortyr och fallet Gui Minhai : Är tvingade bekännelser att klassificeras som tortyr?
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Mänskliga rättigheter är en central del i en rättsstat och av stor betydelse för befolkningen i många länder. Exempel på mänskliga rättigheter är rätten till liv och en rätt att inte bli torterad. LÄS MER
19. Äldre och internet : Hur kan strömningstjänsterna designas för att göras mer tillgängliga för äldre?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att utforska äldres relation till strömningstjänster och designens inverkan på deras användande. Mot en bakgrund av nya lagar gällande offentlig tillgänglighetsanpassning intresserar sig uppsatsen för hur tillgänglighetsanpassningen ser ut i strömningstjänster. LÄS MER
20. Inkluderande samhällsundervisning pådistans? : Sex samhällslärares uppfattning om den framtvingade distans- och fjärrundervisningen under våren 2020
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Denna uppsats berör den framtvingade distans- och fjärrundervisningen under våren 2020 i skolämnet samhällskunskap. Uppsatsens syfte har varit att, utifrån samhällslärares egna upplevelser, undersökaom den framtvingade distans- och fjärrundervisningen har gjort det möjligt att fortfarande upprätthållaen inkluderande undervisning. LÄS MER