Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Etik, ansvar och legitimitet : En kvalitativ studie om hur PR-konsulter förhåller sig till professionell etik

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Elin Helgesson; [2014]
    Nyckelord :Advocacy; Etik; PR-konsulter; påverkansarbete; Public Relations PR ; Legitimitet; Professionell etik;

    Sammanfattning : Titel: Etik, ansvar och legitimitet - En kvalitativ studie om hur PR-konsulter förhåller sig till professionell etik Författare: Elin Helgesson  Kurs, termin och år: MK032G Medie- och kommunikationsvetenskap GR (C) C-uppsats, HT13, 2013-2014. Antal ord i uppsatsen: 19 468 ord. LÄS MER

  2. 2. Revisorers oberoende : -insikter i yrkesmässiga erfarenheter

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rasmus Fjellström; Hilal Cicek; [2014]
    Nyckelord :Oberoende; revision; revisor; erfarenhet; reglering; etik;

    Sammanfattning : Vårt syfte med uppsatsen är att få insikt i hur revisorerna själva ser på sitt eget oberoende gentemot sina klienter. Vi vill ta del av deras erfarenheter av hot mot oberoendet. Dessutom vill vi få en uppfattning om vad som föranleder en revisor att uppleva en situation som problematisk ur oberoendesynpunkt. LÄS MER

  3. 3. Mötet med det okända : En kvalitativ studie om utvalda universitet och högskolors kriterier för köp av PR- och kommunikationstjänster

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Michelle Hallangen; Erika Olofsson; [2012]
    Nyckelord :Professionalism; PR; PR-konsult; PR-byrå; kundperspektiv; kommunikation;

    Sammanfattning : Titel: Mötet med det okända - En kvalitativ studie om högskolor och universitets kriterier för köp av PR- och kommunikationstjänster Författare: Michelle Hallangen och Erika Olofsson Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap Termin: Höstterminen 2012 Bakgrund: En stor del av forskningen inom PR handlar om kommunikatörerna och deras roller inom organisationer. Det finns inte mycket forskning om relationen mellan organisationer och PR-konsulter. LÄS MER

  4. 4. Etik, öppenhet och relationer : Svenska PR-konsulters syn på sitt arbete

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Ulrica Gellerstedt; Maria Kumm; [2010]
    Nyckelord :PR-consultant; Ethics; Openness; PR-konsult; Etik; Öppenhet;

    Sammanfattning : This essay concerns PR-consultants and their view on their work. The purpose was to find out which type of communication they use in contact with the target. By target, we mean the group of people the employer wants to reach with help of the PR-consultant. LÄS MER

  5. 5. Barnets röst i familjeterapi - Får vi också höras?

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Marianne Arrias; [2009-09-17]
    Nyckelord :externalisering; etik norm; hierarki; lekterapi; systemteori; barnperspektiv;

    Sammanfattning : Denna litteraturstudie belyser hur barnet alltför sällan är reellt involverat i den familjeterapeutiska processen, trots att den systemteoretiska/systemiska familjeterapin förutsätter barnets aktiva deltagande. Förklaringar finner man bl.a. LÄS MER