Sökning: "konsument"
Visar resultat 31 - 35 av 947 uppsatser innehållade ordet konsument.
31. Från irritation till inspiration: Hur konsumenter upplever en bekväm och hållbar returneringsprocess
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : En svag korrelation identifierades mellan hållbart beteende och TPB-modellen, där positiva attityder inte motsvarade faktiska handlingar. Dessutom prioriterar konsumenter bekvämlighet över hållbarhet, vilket kan förklaras genom TPB-modellen och en tendens att fokusera på egna behov framför samhällsproblem... LÄS MER
32. E-handlarens digitala egenskaper och dess inverkan på konsumentens subjektiva uppfattning : En kvantitativ studie om förtroende och misstro
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The study examines how online retailers' digital characteristics affect consumers' perception of the online retailer and how the perception affects trust and distrust of the online retailer. The result aims to help online retailers gain an understanding of which characteristics are most salient and strategically important to generate trust among consumers. LÄS MER
33. Ränteskillnadsersättning, en konsuments vän eller fiende? : En utredande studie om konsumentskyddet i villkoren för förtidsbetalda bolån
Kandidat-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella systemSammanfattning : En grundsten i det svenska samhället är det konsumentskydd som tar tillvara på konsumentensintressen i förhållandet till näringsidkare. Europakommissionens bolånedirektiv motiverar ett starktkonsumentskydd i syfte att främja utvecklingen av en väl fungerande kreditmarknad i såväl Sverigesom i övriga medlemsstater. LÄS MER
34. Logotypdesign för att skapa Brand Attachment : En studie om konsumentens syn på vilka estetiska egenskaper en logotyp ska ha för att skapa brand attachment
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Today's rise of brands makes it increasingly difficult to differentiate on the market. Logos are seen as one of the main tools to express your business and are one of the first things consumers come into contact with. LÄS MER
35. Konsten att bygga och stärka varumärken inom klädbranschen : Skapandet av ett hållbart och medvetet mode
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : Studien ämnar undersöka hur fyra klädföretag bygger och stärker sina varumärken för att differentiera sig på en konkurrensutsatt marknad. Klädföretag valdes specifikt då branschen är unik med utmaningar och trender som kan påverka varumärkesbyggandet. LÄS MER