Sökning: "korporativt varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden korporativt varumärke.

  1. 1. Svensk design and the American Style- en studie av hur country of origin kan förstärka företagets varumärke.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Josefin Larsson; Linnea Högström; Anna Britt Louise Er Huggare; [2005]
    Nyckelord :Varumärkesbyggande; country of origin; brand origin; country image; identitet image; korporativt varumärke; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar hur varumärken kan förstärkas genom tillämpning av de olika country of origin strategierna. Vi har använt en kvalitativ undersökning av två fallföretag för att besvara vårt syfte. LÄS MER

  2. 2. Ledare och Korporativt Varumärke - Konsten att skapa en enad identitet

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Pettersson; Anna Pettersson; Margareta Persson; [2005]
    Nyckelord :Korporativt varumärke; ledarskap; kommunikation; Ericsson; kärnvärde; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt syfte med uppsatsen är att kombinera litteratur kring korporativt varumärke och ledarskap för att skapa ett teoretiskt ramverk. I vårt ramverk vill vi lyfta fram en effektiv ledares egenskaper och roll då det korporativa varumärket kommuniceras internt. LÄS MER

  3. 3. Byggandet av Skånes varumärke-– en undersökning utifrån ett korporativt synsätt med fokus på intern kommunikation

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jesper Alvsten; Daniel Lindeberg; [2005]
    Nyckelord :Varumärkesbyggande; samstämmighet; varumärkeslag; värderingar; identitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka varu-märkeslagets samstämmighet i synen på utvalda områden i byggandet av Skånes varumärke. Vi finner att den interna samstämmigheten inom värderingarna inom Region Skåne överlag är god, men behöver förbättras när det gäller strategin för hur visionerna för varumärket skall förverkligas. LÄS MER

  4. 4. Det korporativa varumärkets utveckling -en studie av de anställda som organisationens främsta resurs

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Athanasios Doulgeris; Rade Kocovski; Martin Stojanovski; [2004]
    Nyckelord :Korporativt varumärke; korporativ identitet; organisationskultur; kärnvärderingar; subkulturer; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Företag under tillväxt som befinner sig i inledningsfasen av att utveckla ett korporativt varumärke har en del utmaningar framför sig. Vi har funnit att integrationen av nyförvärvade enheter måste hanteras väldigt noggrant och integreras med organisationens övergripande kultur samtidigt som man är öppen för en viss kulturell varians. LÄS MER

  5. 5. Corporate Branding vid förvärv - en fallstudie av Matex/Willys i Lund

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sonja Ingrid Désirée Sandberg; Charlotte Edsgren; Andrea Borojevic; [2004]
    Nyckelord :Corporate Branding; Brand Building Program; Korporativt varumärke; Företagets identitet; Dagligvarubranschen i Sverige; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med vår uppsats är att undersöka och analysera hur en koncern via Corporate Branding integrerar och implementerar ett redan existerande koncept i ett förvärvat företag/kedja. Då Corporate Branding handlar om att bygga upp, förstärka och förmedla ett affärskoncept till både interna och externa intressenter, har vi, för att ge en heltäckande bild av processen, valt att undersöka och analysera båda dessa aspekter. LÄS MER