Sökning: "kosmetik"

Visar resultat 6 - 10 av 18 uppsatser innehållade ordet kosmetik.

  1. 6. "Skit i kosmetik - Vi vill snacka politik." En kvalitativ textanalys av Grupp 8:s porträttering i media ur ett radikalfeministiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheter

    Författare :Liv Lindqvist; [2020]
    Nyckelord :Grupp 8; 1970-talet; media; porträttering; kvinnorörelse; Kvinnobulletinen; radikalfeminism; Sverige; Stockholm; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen skildrar synen på och framväxten av radikalfeminismen i Sverige under 1970-talet. Detta görs genom en undersökning av hur kvinnoorganisationen Grupp 8 porträtteras i dagstidningar i jämförelse med deras tidning Kvinnobulletinen efter deras ideologiska omvälvning. LÄS MER

  2. 7. Kvinnliga stereotyper i reklam : En undersökning kring vilka sociala, kulturella, politiska och ekonomiska faktorer som har påverkat hur kvinnor framställs i reklam under de senaste hundra åren.

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Ekaterina Andersson; [2020]
    Nyckelord :reklam; genus; kvinnorroll; kvinnlig gestalt; genusideologi; könsstereotyper;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att studera sociala faktorer och förutsättningar som har påverkat bildandet av könsstereotyper i samhället under de senaste hundra åren. Denna uppsats är baserad på tidigare forskning från forskare och sociologer, liksom genom studier av reklam inom parfym, kosmetik och stil koncept från olika tidsperioder i Vogue magazine. LÄS MER

  3. 8. Påverkande faktorer vid köp av kosmetik på internet : En kvalitativ studie om köpbeteenden på internet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Betiel Asmerom; Jasmine Bahoui; [2020]
    Nyckelord :Påverkande faktorer; e-handel; kosmetik; köbeteende; köpprocess;

    Sammanfattning : Företaget Dansk Internet Betalningssystem (DIBS) sammanställer varje år hur mycket svenskar e-handlar. Rapporten från år 2018 till 2019 visar en ökning på 16% medan köp i fysiska butiker visade en ökning på 7%. I en annan rapport från Handelns Utredningsinstitut Research visar siffrorna på att e-handeln kontinuerligt ökar varje år. LÄS MER

  4. 9. What do skin care consumers think about personalization of content, user interface or a combination of both?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Johannes Bäckerås; [2019]
    Nyckelord :Personalization; Customer Satisfaction; Customer Loyalty; Optimization; Customer attitude; Personligfiering; Kundnöjdhet; Kundlojalitet; Optimering; Kunders attityd;

    Sammanfattning : Background The cosmetic industry is growing at a fast pace and, like other industries, there are a few problems regarding e-retailing that makes it hard for customers to make optimal purchase decision. Example of problems are; the number of e-retailers increase, e-retailers’ variety of products increase, and the content is almost unlimited. LÄS MER

  5. 10. Traditionell lösningsmedelsextration av blåbärspulver : extraktion och optimering

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Department of Forest Biomaterials and Technology (from 131204)

    Författare :Jimmie Klum; [2017]
    Nyckelord :traditionell lösningsmedelsextraktion; Box-behnken design; nära infraröd spektroskopi;

    Sammanfattning : De Nordiska skogsbären är idag väldigt attraktiva på världsmarknaden, idag används blåbäret blandanat som ett råmaterial för produktion av näringstillskott, kosmetik och hälsoprodukter. Men av de blåbär som växer i de svenska skogarna plockas bara uppskattningsvis fem procent. LÄS MER