Sökning: "kvalitativ kandidatuppsats"
Visar resultat 1 - 5 av 710 uppsatser innehållade orden kvalitativ kandidatuppsats.
1. MENINGSSKAPANDE KRING HÅLLBARHET GENOM INTERN KOMMUNIKATION. En kvalitativ studie om den interna hållbarhetskommunikationen på företaget Boehringer Ingelheim
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : This paper aims to give an understanding of how internal communication and sustainability can contribute to sensemaking through different theories about communication, for employees at a global pharmaceutical company. This through top-down management, internal sustainability strategies, together with the usage of different types of channels, messages, and cultures. LÄS MER
2. Fenomenet 'Clean Girl' : Unga kvinnors identitetsskapande i den digitala tidsåldern
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Denna kandidatuppsats undersöker särskilt hur unga kvinnor förhåller sig till och interagerar med ”Clean Girl”-fenomenet, en trend som symboliserar en viss estetik och livsstil på TikTok. Genom en kvalitativ metod, inkluderande en dold observation av TikTok-innehåll och intervjuer med unga kvinnor, ger studien insikt i hur dessa individer uppfattar och anpassar sig till de ideal och föreställningar som förmedlas genom denna trend. LÄS MER
3. Effekten av AI på den digitala personaliserade marknadsföringen: möjligheter och utmaningar : En kvalitativ studie kring hur AI påverkar den digitala personaliserade marknadsföringen ur ett företagsperspektiv.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : SAMMANFATTNING Datum: 2024-01-11 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Julia Blomqvist Julia Köhl Sophie Lindström 02/04/16 97/07/16 00/06/10 Titel: Effekten av AI på den digitala personaliserade marknadsföringen: möjligheter och utmaningar. - En studie kring hur AI påverkar den digitala personaliserade marknadsföringen ur ett företagsperspektiv. LÄS MER
4. Tillbaka till vardagen efter pandemin- motstånd mot gamla arbetssätt?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Tillbaka till vardagen efter pandemin - motstånd mot gamla arbetssätt? Nivå: Examensarbete på grundnivå i ämnet företagsekonomi Författare: Nele Andersson och Anna Bjelovuk Handledare: Svante Brunåker Datum: 2024-januari Syfte: Syftet med denna kandidatuppsats inom ledarskap och organisation är att undersöka förekomsten av motstånd som chefer upplever vid återgång till kontorsbaserade arbetsplatser. Metod: Denna studie utgår från en kvalitativ forskningsmetod. LÄS MER
5. Främjande av Integration: En Explorativ Studie om Företagens Roll för Migranters Inkludering på den Svenska Arbetsmarknaden
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Date: 2024-01-11 Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalens University Authors: Aleksandra Anna Perlakowska Tilda Wärn Title: Promoting Integration: An Exploratory Study on the Role of Companies in the Inclusion of Migrants in the Swedish Labor Market Supervisor: Pejvak Oghazi Keywords Integration, integration process, migration, inclusion, network, labour market Research questions: - What significance do companies hold within the Swedish labor market, emphasizing their support for the integration of migrants? - What are the key factors influencing migrants’ opportunities for employment within the Swedish labor market? Purpose: The purpose of this study is to explore the significance of companies on the Swedish labor market in promoting integration of migrants. This with the intention of providing valuable insights for employers and encouraging a more inclusive work environment. LÄS MER