Sökning: "kvalitativ metod djupintervjuer observationer"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden kvalitativ metod djupintervjuer observationer.
1. Den kvinnliga konsumentens upplevelse av förtroendeprocessen på ett modeinriktat e-handelsföretags webbutik
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Retailbranschen har under de senaste åren genomgått en radikal förändring där allt större fokus har flyttats mot e-handeln. E-handelskonsumenter upplever ofta en osäkerhet och en känsla av risktagande på grund av orealistisk produktexponering, inkorrekt produktinformation, osäkerhet kring betalning, datainsamling samt produkternas kvalitet och material. LÄS MER
2. Produkters fortsatta livslängd - En kvalitativ studie om återbruksföretags tre nivåer av cirkularitet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Överkonsumtion är ett av alla hållbarhetsproblem i dagens samhälle. I och med detta har återbruk blivit mer efterfrågat och konsumtion av begagnade produkter och reparationsservice ökar. I samband med denna trend blir det populärt för företag att implementera cirkulära affärsmodeller. LÄS MER
3. Slopandet av förpackningar. En Etnografisk studie om konsumenters utövande av den förpackningsfria shoppingpraktiken
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att öka förståelsen för hur konsumenter praktiskt utövar förpackningsfri shopping och hur de hanterar eventuella problem som uppkommer i utförande av praktiken. Således är vi intresserade av vad som förändras i shoppingpraktiken när en viktig artefakt tas bort, nämligen förpackningen. LÄS MER
4. Sällanköpshandeln i förändring - En fallstudie om fysiska och digitala kanalers funktioner och utmaningar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Sällanköpshandeln i förändring - En fallstudie om fysiska och digitala kanalers funktioner och utmaningar. Seminariedatum: 2018-06-01 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Mimer Berg, Ellen Fries, Jacob Lilja Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Digitalisering, detaljhandel, digital kanal, fysisk kanal, omni-channel Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka vilka funktioner fysiska och digitala kanaler har för detaljhandelsföretag inom segmentet för sällanköpsvaror i dagens digitaliserade handelsklimat samt vilka utmaningar som föreligger. LÄS MER
5. Vi tackar för maten! : ensamstående äldres upplevda matsituation med hemtjänst
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Inledning: Andelen äldre personer i Sverige ökar och beräkningar visar att det kommer finnas över en miljon personer i Sverige som är över 80 år 2045. Det är fler och fler äldre personer som väljer att bo i ordinärt boende vilket betyder att det kommer att behövas fler resurser för att bemöta deras behov. LÄS MER