Sökning: "kvantitativ metod undersökning med enkäter"

Visar resultat 6 - 10 av 121 uppsatser innehållade orden kvantitativ metod undersökning med enkäter.

  1. 6. Elevmotivation ur musiklärarperspektiv : En enkätstudie av musiklärares uppfattningar om elevers motivation och användning av digitala verktyg i musikämnet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Thomas Kelly; [2022]
    Nyckelord :musiklärare; enkät; digitala verktyg; elevmotivation;

    Sammanfattning : Det primära syftet med denna studie var att bidra till kunskap om elevers motivation, mer specifikt musiklärares uppfattningar om huruvida elever drivs av inneboende motivation, yttre motivation eller båda. Andra mer specifika områden undersöktes också, bland annat hur digitala verktyg kan användas för att inspirera och motivera elever i musikämnet. LÄS MER

  2. 7. Intressanta tider : En kvantitativ studie om hur 17-18åringar tänker gällande trovärdighet i olika nyhetsplattformar

    M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Emma Lindkvist; Henrik Peltonen; [2022]
    Nyckelord :Förtroende; medieplattformar; nyheter; tillit; källkritik; sociala medier;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this survey is to investigate what young adults , aged 17-18 years from two upper secondary schools in Gävleborgs county, think make news media credible. The purpose is also to see how much trust they have in preselected news media and what their perceptions on source criticism are. LÄS MER

  3. 8. Negativ word-of-mouths påverkan på kundlojalitet : En kvantitativ studie om kundlojlaitet till snabbmatskedjor

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Esther Brännkärr; Wilma Winberg; [2022]
    Nyckelord :Customer loyalty; Word-of-mouth WOM ; Negative word-of-mouth NWOM ; Attitudinal loyalty; Behavioral loyalty.; Kundlojalitet; Word-of-mouth WOM ; Negativ word-of-mouth NWOM ; Attitydbaserad lojalitet; Beteendebaserad lojalitet.;

    Sammanfattning : Syfte: Kundlojalitet är viktigt för företags framgång då det medför återkommande kunder. Negativ word-of-mouth (NWOM) är något som kan påverka kundlojaliteten och därför är det intressant att studera förhållandet mellan dessa. LÄS MER

  4. 9. Örat är vägen till hjärtat : En interventionsstudie om hur olika högläsningsmetoder kan påverka elevers hörförståelse

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Rebecka Wallgren; [2021]
    Nyckelord :reading aloud; listening comprehension; audiobooks; digital reading aloud; traditional read-ing aloud; högläsning; hörförståelse; ljudböcker; digital högläsning; traditionell högläsning;

    Sammanfattning : Högläsning är ett pedagogiskt verktyg med fördelar gällande såväl möten med olika texter som utvecklande av språkförståelsen. Traditionellt sker högläsning genom att någon läser högt för en grupp eller individ. LÄS MER

  5. 10. Grön Köpintention under en Kris : En kvantitativ undersökning om konsumenter bosatta i Sverige under pågående Covid-19 kris

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Jessica Facca; Linn Persson; Madeleine Rosendahl; [2021]
    Nyckelord :Crisis; Green purchase intention; Theory of reasoned action; Theory of planned behavior; sociodemography; Kris; Grön Köpintention; Theory of reasoned action; Theory of planned behavior; Sociodemografi;

    Sammanfattning : Frågeställning: I vilken utsträckning finns det samband mellan konsumenter bosatta i Sverige och deras Gröna Köpintention under en pågående kris? Syfte: Syftet med studien är att undersöka konsumenter bosatta i Sverige och deras Gröna Köpintention gentemot livsmedel under en pågående kris. Detta för att klargöra och analysera, samt ge en ökad förståelse kring ämnet. LÄS MER