Sökning: "läromedel no"
Visar resultat 11 - 15 av 117 uppsatser innehållade orden läromedel no.
11. Ekosystemtjänster i läroböcker : En läromedelsanalys av läroböckers val och presentation av ekosystemtjänster i årskurs 4–6.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för biologi och miljö (BOM)Sammanfattning : Denna studie har ett fokus på ämnet biologi och ekosystemtjänsternas del av undervisningen. Syftet med studien är att undersöka hur några olika läroböcker för undervisning i biologi i årskurserna 4–6 behandlar ekosystemtjänster och hur läroböckerna kan användas. Arbetet består av tre delar. LÄS MER
12. Lärarperspektiv på sex och samlevnadsundervisningen : En fenomenografisk intervjustudie om lärares uppfattningar av sex och samlevnadsundervisningen i mellanstadiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Genom en fenomenografisk kvalitativ studie intervjuades verksamma lärare för årskurs 4–6. Studien undersöker de uppfattningar som lärarna har om sex och samlevnadsundervisningen. Resultatet från studien utgår ifrån en fenomenografisk analys gjord på åtta semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
13. Normer och värderingar i NO-läromedel : En multimodal analys av två NO-läromedel med tillhörande lärarhandledning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : .... LÄS MER
14. Läromedelsanalys : En studie om läromedel i NO för åk 1-3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : The purpose of the study is to contribute with more knowledge about how different teaching materials in NOS can differ in terms of the connection to the core content and how it is represented in the form of images. The two teaching materials that we have chosen to review are "Puls NO-boken" and "Boken om NO". LÄS MER
15. Komparativ läromedelsanalys : En studie av innehållet och progressionen i religionsläromedlen mellan högstadiet och gymnasiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Examensarbetet ser över hur väl läromedel för årskurs 7–9 samt gymnasiet håller sig till de centrala målen i religionskunskap och skolans värdegrund. Den analyserar även progressionen mellan läroböckerna som används på grundskolan kontra gymnasiet, samt undersöker vilka likheter och skillnader dessa har gentemot varandra. LÄS MER