Sökning: "linnéuniversitetet media management"

Visar resultat 1 - 5 av 54 uppsatser innehållade orden linnéuniversitetet media management.

  1. 1. Att implementera artificiell intelligens i nyhetsrummet : Journalistikens etiska dilemma och AI:s växande roll

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Rasmus Fredriksson; Lucas Wu; [2024]
    Nyckelord :Journalism; artificial intelligence; ethical considerations; social responsibility; managerialism; fourth estate.;

    Sammanfattning : Today, there are several media-related companies that work to process and publish news using only artificial intelligence and algorithms, completely without any type of human intervention. The industry as a whole has seen a trend of replacing human journalists' daily tasks with generative AI, this in terms serves a greater sustainable economic resource management for many media companies. LÄS MER

  2. 2. The Soundtrack to a Life : Kartläggning av artisters hälsa i musikbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Linnea Axelson; [2024]
    Nyckelord :Health; Artist; Manager; Music industry; Motivation; Sustainability; Holism; Hälsa; Artist; Manager; Musikindustrin; Motivation; Hållbarhet; Holism.;

    Sammanfattning : Background: Being an artist in the Swedish music industry in 2023 has been found to labor relations involving challenges related to health, hope, creativity and inspiration(Rödblom et al., 2023). LÄS MER

  3. 3. Intrycksstyrning på Instagram - En kvalitativ undersökning

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Leon Tu; Jacob Arvidsson; [2023]
    Nyckelord :Intrycksstyrning; självbild; Instagram; identitet; grupp åsikt; framträdande;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine how university students at Linnaeus University choose to present themselves on the social media platform Instagram, and how they are affected by their other users. Our research questions are: How do university students present themselves on Instagram? How can these digital self-presentations be understood as impression management? And what are the rules that control our self-presentations on Instagram? The study has a qualitative approach and semi structured interviews have been conducted. LÄS MER

  4. 4. Ledarskap i kristider : En studie om företagsledares agerande och möjlighetsskapande till följd av Rysslands invasion av Ukraina

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Johan Mörsell; Erik Wallström; Albin Brolin; [2023]
    Nyckelord :Crisis management; krishantering; kris; ledarskap; svenska tillverkningsföretag; Rysslands invasion av Ukraina.;

    Sammanfattning : Kriser är ett ofta nämnt begrepp i media, inom organisationer och i dagligt tal bland människor. Begreppet har speciellt brukats flitigt under de senaste åren till följd av Covid-19 pandemin och Rysslands invasion av Ukraina vilket väckt forskarna i den här studiens nyfikenhet för begreppet. LÄS MER

  5. 5. THE ROLE OF SOCIAL MEDIA FASHION  INFLUENCERS ON GEN Z CONSUMERS LAST MINUTE HOLIDAY SHOPPING : A qualitative study on gen z consumers purchase behavior on fast-fashion retailer  

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Tracy Najjuko; [2023]
    Nyckelord :Consumer behavior; Purchase intention; Social media; Influencers; Fashion; Fast-fashion;

    Sammanfattning : The online activities on social media have become a popular beverage among female gen zers in Sweden, as they rely on the platforms to recieve the information they need when evaluating a fashion purchase. This research aims to investigate the consumer last-minute holiday shopping on fast-fashion brands, and how the online fashion influencer could impact them in such occasions. LÄS MER