Sökning: "location based entertainment"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden location based entertainment.

  1. 1. Tyst stad : En studie om god ljudmiljö och blandstad vid planeringen av högljudda kulturaktiviteter

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planering

    Författare :Martin Wallenius Kral; [2023]
    Nyckelord :soundscape; environmental noise; figure-ground; hi-fi; lo-fi; ljud; stadsplanering; planering; fysisk planering; buller; blandstad; kulturaktiviteter;

    Sammanfattning : I Stockholm pratades det om klubbdöden under 2019 eftersom flera högljudda kulturaktiviteter behövt stänga i innerstaden. Den huvudsakliga anledningen var konflikter mellan boende och kulturaktiviteter om bullerstörningar som naturligt uppstår när människor ska bo, verka och leva i en tät blandstadsmiljö. LÄS MER

  2. 2. Coordinate Mark Out Using Intersecting Line Lasers

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Jonas Carlsson; Jeremy Gallant; [2023]
    Nyckelord :Mark out; Laser; Mechatronics; Floor Layout; Three object triangulation; Utsättning; Laser; Mekatronik; Golvutsättning; Trippelobjektstriangulering;

    Sammanfattning : In the entertainment industry, where temporary structures are erected in a new venue every day, floor markings play an important role during the set up. Today, mark out is commonly done using tape measures - a very tedious and time consuming process. LÄS MER

  3. 3. Hybrid Wireless Positioning

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :Phalguni Nagendra; Marco Vihelmo Velapatino Gamarra; [2022]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Numerous location-based services (LBS) have evolved because of the fast development of mobile Internet for use in commerce, entertainment, security, and other areas. All of these need a precise real-time location-based service with smooth indoor- outdoor transition in highly populated areas. LÄS MER

  4. 4. RaceMeThere : A gamified running application including real-time updates on different routes with a common target location.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Anton Göransson; Anton Bergenudd; [2020]
    Nyckelord :Android; App; Application; Kotlin; Anton Göransson; Anton Bergenudd; RaceMeThere; GPS;

    Sammanfattning : This project was initiated to answer the question: Is it possible to develop a gamifiedrunning application including real-time updates for users racing on different routes toa common target location? Most running applications on the market today are basedupon the progress of the user and not the entertainment for the user. The applicationdescribed in this thesis is based upon the game Race You, which is a simple game ofthe first one to get to the target location wins. LÄS MER

  5. 5. Spelutvecklingsföretags lokaliseringsbeslut - En Kvalitativ undersökning av spelutvecklingsföretags lokaliseringsbeslut i Malmö

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Björn Linander; Christoffer Ahl; [2020]
    Nyckelord :Game development; Location decision; Bid-rent theory; Agglomeration economies; Spelutveckling; Lokaliseringsbeslut; Bid-rent teorin; Agglomerationsekonomier;

    Sammanfattning : Studien undersöker de faktorer som ligger bakom spelutvecklingsföretagens val vid etablering i de centrala delarna av Malmö. Analys har gjorts på hur spelutvecklingsföretagen resonerar kring deras beslut samt vilka faktorer de grundar sin lokalisering på. LÄS MER