Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Is Investing in Sustainability Financially Rewarding? A Quantitative Study of Public Real Estate Firms in the EU

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Sonia Aissaoui; Louise Gustafsson; [2021-06-24]
    Nyckelord :Real Estate; Sustainability; Financial rewards; benefits; costs; ROA; ROE; ESG;

    Sammanfattning : Background: Since 2015, when the United Nations agreed on the 2030 Agenda for Sustainability Development, actions and requirements have been obligated for industries and companies all around the world. The sector with the largest carbon footprint is the building sector which accounts for 30% of greenhouse gas emissions globally and it consumes 40% of the world’s energy. LÄS MER

  2. 2. Vem har förtroende för det svenska välfärdssystemet? : En kvantitativ studie om förtroende bland ekonomiskt och socialt utsatta individer i Sverige

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Sofia Hedlund Jarl; Louise Selling; [2021]
    Nyckelord :Förtroende; ekonomisk utsatthet; social utsatthet; välfärdssystemet; universella institutioner; behovsprövade institutioner; Bourdieu.;

    Sammanfattning : Förtroendeforskning för det svenska välfärdssystemet är av stor betydelse för såväl demokratin som ett välfungerande välfärdssystem. Sverige erbjuder i jämförelsevis med de övriga europeiska länderna ett generellt och jämlikt välfärdssystem. Dessutom kännetecknas Sverige som ett högtillitsland. LÄS MER

  3. 3. DOLD MARKNADSFÖRING: ATT SÄLJA EN LIVSSTIL : En semiotisk innehållsanalys av Nelly.com på Instagram

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Harmony Knafelc; Louise Rönnblom; [2021]
    Nyckelord :Nelly; semiotic; Instagram;

    Sammanfattning : The aim of this study is to distinguish how the fashion brand Nelly.com chooses to portray themselves through their Instagram posts and how the snapshot aesthetic is displayed in these. The aim is further to reveal what they are advertising and what characterizes the group identity Nelly.com is inviting their recipients to. LÄS MER

  4. 4. Bryggerskor och ölförsäljerskor : Kvinnors arbete inom bryggerinäringen i Stockholm 1460–1525

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Louise Jakobsson; [2020]
    Nyckelord :work; gender; brewing; brewsters; division of work; women’s work; brewing trade; social history; economic history; Sweden; medieval period;

    Sammanfattning : This dissertation is concerned with brewers and the practice of beer brewing in late medieval Stockholm. It considers the operational aspects of production and sale, the ways in which the practice was licensed and regulated by the city authorities, and the nature of the people who acted as brewers, in terms of their gender and social background. LÄS MER

  5. 5. ”Vanliga” kvinnor : en kritisk diskursanalys av den kvinnliga framställningen i kommersiellt syfte

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emelie Wassberg; Eva-Louise Castefelt; [2020]
    Nyckelord :“ordinary” women; consumer culture; market communication; co-creation; traditional portrayal; identification; discourses; ethics.; “vanliga” kvinnor; konsumentkultur; marknadskommunikation; samskapande; traditionell framställning; identifiering; diskurser; etik.;

    Sammanfattning : Advertising and media creates and maintains standardized norms and beauty ideals for how women should look and it is often not realistic or representative of ordinary women. Consumers are now demanding representation of women who differs from the unreachable ideals and show how ordinary women actually look. LÄS MER