Sökning: "loyalty employees"

Visar resultat 1 - 5 av 236 uppsatser innehållade orden loyalty employees.

  1. 1. Kommunikationens implikationer under organisatoriska förändringsfaser. En fallstudie om hur kommunikation påverkar medarbetarnas motivation och förändringsvilja

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Klara Fejes Johansson; Pardis Afzali Nafchi; [2023-07-04]
    Nyckelord :Förändringskommunikation; organisatorisk förändringsprocess; motivation; förändringsvilja; förändringsfaser;

    Sammanfattning : Consumers' needs and behaviors are constantly changing, which places increased demands onorganizations' adaptability and flexibility. Organizations' prerequisites for conductingsuccessful change are therefore crucial for their long-term survival. LÄS MER

  2. 2. Digitaliseringens påverkan på kundrelationer: En jämförande studie mellan banken och dess kunders perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Bleona Iberhysaj; Yamama Mawed; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; digital transformation; banks; customer relationship; customer satisfaction; customer loyalty and trust.; Digitalisering; digitaliserings transformation; bank; kundrelationer; kundnöjdhet; kundlojalitet och förtroende.;

    Sammanfattning : Digitaliseringsfenomenet har inneburit ett ändrat kundbeteende gällande hur kunder numera väljer att hushålla och förvalta sin ekonomi. I och med det ändrade kundbeteendet väljer banker att distribuera många av deras finansiella tjänster digitalt. LÄS MER

  3. 3. Vem bryr sig om elbolagens varumärken? En kvalitativ fallstudie om Öresundskrafts varumärkeskommunikation under en energikris

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ebba Svensson; Amanda Sjövall; [2023]
    Nyckelord :Varumärkeskommunikation; varumärkeskapital; varumärkeslojalitet; energimarknaden; energikris; strategisk kommunikation; varumärkesassociationer; informationsflöde; Social Sciences;

    Sammanfattning : Energikrisen har skapat osäkerhet för både energibolag och konsumenter. Kundnöjdhet och varumärkeslojalitet är avgörande för företags framgång. LÄS MER

  4. 4. Varför stannar kvinnliga mäklare kvar i yrket? : En kvalitativ studie om personalomsättning inom fastighetsmäklarbranschen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Caroline Fogelberg; [2023]
    Nyckelord :Human resource management; work-life balance; real estate agents; female agents; turnover; motivation factors; Fastighetsmäklare; kvinnliga mäklare; personalomsättning; motivationsfaktorer;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att få en bredare förståelse för hur HRM-strategier kan vara tillämpbara och anpassade för att förhindra hög personalomsättning bland kvinnliga fastighetsmäklare. Studiens syfte växte fram med hänsyn till att många kvinnliga fastighetsmäklare, särskilt i åldern omkring trettio, väljer att byta yrkesbana efter bara några år inom branschen. LÄS MER

  5. 5. Kontextuella faktorer är avgörande för arbetstagarens lojalitet : En kvantitativ studie om vad det är som gör att vissa är mer lojala än andra.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Christina Karlsson; Annie Agouda; [2023]
    Nyckelord :Employees; Loyalty; Job satisfaction.;

    Sammanfattning : This essay contributes to research in the field of working life. This study examines employee loyalty in the workplace. Our main focus is to examine this phenomenon in relation to different relevant variables and how these co-vary. The purpose of this study is to reveal what makes employees loyal and what doesn't. LÄS MER