Sökning: "mäklare word of mouth"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden mäklare word of mouth.

  1. 1. Digitaliserad word of mouth, en betydande faktor för WTA : En experimentell studie applicerad på valet av mäklare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Andreas Ståhl; Markus Westblad; [2019]
    Nyckelord :WTA; WTP; IRP; eWOM; WOM; Valency; Volume; WTA; WTP; IRP; eWOM; WOM; Valens; Volym;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Titel: Digitaliserad word of mouth, en betydande faktor för WTA   Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi   Författare: Andreas Ståhl och Markus Westblad   Handledare: Jonas Kågström, Benny Berggren   Datum: 2019 – Juni    Syfte: Syftet med denna studie är att öka förståelsen för hur eWOMs volym och valens påverkar konsumenters WTA i valet av tjänst från säljare. I denna studie har en undersökning av begrepp som WTA och eWOM ställts emot varandra i en experimentell design som sedan genom resultatet delat en förståelse för hur volym och valens påverkar valet av en fastighetsmäklare. LÄS MER

  2. 2. Fastighetsmäklarbranschens digitalisering : En kvalitativ studie om Instagram som verktyg för relationsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Gabriella Beronius; Sara Andrén; [2017]
    Nyckelord :social media; real estate agency; relationship marketing; relations; sociala medier; fastighetsmäklarbranschen; relationsmarknadsföring; relationer.;

    Sammanfattning : The digitalization of the society is a fact and organizations must now be adaptable to where their customers are located. Along with this the ways in which we communicate have changed as well as the way you target your marketing. LÄS MER

  3. 3. Överensstämmer säljarens och mäklarens kriterier vid en fastighetsförsäljning?

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Helena Arvidsson; Marika Torstensson; [2009]
    Nyckelord :Fastighetsmäklare; mäklare; säljare; kundnöjdhet; förtroende; första mötet; word of mouth; kommunikation; relationer; gapmodellen;

    Sammanfattning : Den största affär man gör i livet är troligtvis en fastighetsaffär. Det finns ofta ett stort urval av både mäklare och byråer. Vill man nå en stor framgång som mäklare fordras att man levererar en tjänst som säljarna anser är bättre än konkurrenternas. LÄS MER

  4. 4. Vad innehåller tjänsten? - en studie om produktdifferentiering inom fastighetmäklarbranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sandra Johansson; Johanna Hedberg; [2008]
    Nyckelord :fastighetsmäklare; nätmäklare; produktlivscykel; marknadsmix; strategier; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Målet med att anlita en fastighetsmäklare är tydligt, bostaden ska bli såld till ett tillfredställande pris. Däremot är processen, det vill säga vad tjänsten egentligen innehåller och hur fastighetsmäklaren sätter sina arvoden, desto mer diffus. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföringsstrategier inom fastighetsmäklarbranschen

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Hedyah Faghir; Greta Sävenstedh; [2007]
    Nyckelord :Marknadsföring;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar fastighetsmäklarbranschen och vilka marknadsföringsstrategier som används inom branschen. Mäklarbranschen är en tjänstebransch och därmed blev teori berörande tjänstemarknadsföring samt kommunikation aktuellt i denna studie. LÄS MER