Sökning: "mäklare word of mouth"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden mäklare word of mouth.
1. Digitaliserad word of mouth, en betydande faktor för WTA : En experimentell studie applicerad på valet av mäklare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Digitaliserad word of mouth, en betydande faktor för WTA Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Andreas Ståhl och Markus Westblad Handledare: Jonas Kågström, Benny Berggren Datum: 2019 – Juni Syfte: Syftet med denna studie är att öka förståelsen för hur eWOMs volym och valens påverkar konsumenters WTA i valet av tjänst från säljare. I denna studie har en undersökning av begrepp som WTA och eWOM ställts emot varandra i en experimentell design som sedan genom resultatet delat en förståelse för hur volym och valens påverkar valet av en fastighetsmäklare. LÄS MER
2. Fastighetsmäklarbranschens digitalisering : En kvalitativ studie om Instagram som verktyg för relationsmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : The digitalization of the society is a fact and organizations must now be adaptable to where their customers are located. Along with this the ways in which we communicate have changed as well as the way you target your marketing. LÄS MER
3. Överensstämmer säljarens och mäklarens kriterier vid en fastighetsförsäljning?
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Den största affär man gör i livet är troligtvis en fastighetsaffär. Det finns ofta ett stort urval av både mäklare och byråer. Vill man nå en stor framgång som mäklare fordras att man levererar en tjänst som säljarna anser är bättre än konkurrenternas. LÄS MER
4. Vad innehåller tjänsten? - en studie om produktdifferentiering inom fastighetmäklarbranschen
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Målet med att anlita en fastighetsmäklare är tydligt, bostaden ska bli såld till ett tillfredställande pris. Däremot är processen, det vill säga vad tjänsten egentligen innehåller och hur fastighetsmäklaren sätter sina arvoden, desto mer diffus. LÄS MER
5. Marknadsföringsstrategier inom fastighetsmäklarbranschen
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Denna studie behandlar fastighetsmäklarbranschen och vilka marknadsföringsstrategier som används inom branschen. Mäklarbranschen är en tjänstebransch och därmed blev teori berörande tjänstemarknadsföring samt kommunikation aktuellt i denna studie. LÄS MER