Sökning: "gapmodellen"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade ordet gapmodellen.

  1. 1. En GAP-analys av den svenska pensionsrådgivningen : underskattar pensionsrådgivande företag betydelsen av svenska lantbruksföretagares förväntningar

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Björn Beckman; Henning Ekselius; [2019]
    Nyckelord :tjänstekvalité; service; SERVQUAL; GAP-modell; pension; retirement;

    Sammanfattning : Något som diskuteras ofta i den svenska lantbruksbranschen är den dåliga lönsamheten. Det är också det som många lantbrukare säger är orsaken till att de inte kan pensionsspara, och därmed inte kan förbereda sig för ett liv som pensionär på bästa sätt. LÄS MER

  2. 2. Hantering av kundönskemål hos småhustillverkare : En analys utifrån GAP-modellen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskap

    Författare :Rebecka Johansson; Ida Johansson; [2017]
    Nyckelord :Customer requests; Gap Model of Service Quality; customer satisfaction; communication; house manufacturer; Kundönskemål; GAP-modellen; kundtillfredsställelse; kommunikation; småhusföretag; småhustillverkare;

    Sammanfattning : Syfte: På svenska småhusföretag kan kommunikationsbrister uppstå både internt och externt vilket kan leda till ett resultat som ej överensstämmer med kundens förväntningar. Detta beror på att luckor bildas i kommunikationen och en slags "visklek" uppstår. LÄS MER

  3. 3. Textil materialkunskap i butik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Katja Fridgård; Daniella Dagh Olander; Josefine Lagergren; [2016]
    Nyckelord :Gapmodellen; service; detaljhandel; textil materiallära; kommunikation; kundtillfredsställelse; servicekvalitet; serviceförväntningar; serviceleverans; fast fashion;

    Sammanfattning : Inom detaljhandeln är konkurrensen mellan aktörer hög och det är inte längre tillräckligt för fast fashion företag att erbjuda modeprodukter snabbt och billigt för att vara framgångsrikt. Begreppet fast fashion har tilldelats företag som fokuserar på att snabbt erbjuda allmänheten billiga alternativ till modeprodukter. LÄS MER

  4. 4. Kundens val av researrangör

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Sandra Gestlöf; Maria Hendsel; [2014]
    Nyckelord :Travel agencies; customers; consumer behavior; buying process; gap model; customer satisfaction; Researrangör; kunder; konsumentbeteende; köpprocess; gapmodellen; kundtillfredsställelse;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vilka faktorer som kunden anser påverkar och avgör valet av researrangör samt jämföra detta med researrangörernas egen syn. En avgränsning har gjorts till två researrangörer, Ving och Fritidsresor samt till privatturism. LÄS MER

  5. 5. Serviceförväntningar hos kunder : En jämförande studie mellan Acne och H&M

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Linn Ekman; Isabel Heilborn; [2012]
    Nyckelord :service; H M; Acne; kundkontakt; retail; contact with customer; word of mouth; store atmospheric; expectations; detaljhandeln; butiksatmosfär; förväntningar;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar service, ett fenomen som har växt sig starkare de senaste årtiondena och som har kommit att bli ett avgörande verktyg för många företag för att kunna skapa marknadsfördelar. Att ett företag förvaltar mötet dem och kunden emellan på bästa sätt är ofta en kritisk faktor för att få kunden att återvända till butiken även nästa gång. LÄS MER