Sökning: "gapmodellen"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade ordet gapmodellen.
1. En GAP-analys av den svenska pensionsrådgivningen : underskattar pensionsrådgivande företag betydelsen av svenska lantbruksföretagares förväntningar
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : Något som diskuteras ofta i den svenska lantbruksbranschen är den dåliga lönsamheten. Det är också det som många lantbrukare säger är orsaken till att de inte kan pensionsspara, och därmed inte kan förbereda sig för ett liv som pensionär på bästa sätt. LÄS MER
2. Hantering av kundönskemål hos småhustillverkare : En analys utifrån GAP-modellen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskapSammanfattning : Syfte: På svenska småhusföretag kan kommunikationsbrister uppstå både internt och externt vilket kan leda till ett resultat som ej överensstämmer med kundens förväntningar. Detta beror på att luckor bildas i kommunikationen och en slags "visklek" uppstår. LÄS MER
3. Textil materialkunskap i butik
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Inom detaljhandeln är konkurrensen mellan aktörer hög och det är inte längre tillräckligt för fast fashion företag att erbjuda modeprodukter snabbt och billigt för att vara framgångsrikt. Begreppet fast fashion har tilldelats företag som fokuserar på att snabbt erbjuda allmänheten billiga alternativ till modeprodukter. LÄS MER
4. Kundens val av researrangör
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vilka faktorer som kunden anser påverkar och avgör valet av researrangör samt jämföra detta med researrangörernas egen syn. En avgränsning har gjorts till två researrangörer, Ving och Fritidsresor samt till privatturism. LÄS MER
5. Serviceförväntningar hos kunder : En jämförande studie mellan Acne och H&M
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Denna uppsats behandlar service, ett fenomen som har växt sig starkare de senaste årtiondena och som har kommit att bli ett avgörande verktyg för många företag för att kunna skapa marknadsfördelar. Att ett företag förvaltar mötet dem och kunden emellan på bästa sätt är ofta en kritisk faktor för att få kunden att återvända till butiken även nästa gång. LÄS MER