Sökning: "male beauty"

Visar resultat 21 - 25 av 51 uppsatser innehållade orden male beauty.

  1. 21. Det kvinnliga odjuret och den manliga skönheten : En semiotisk kvalitativ innehållsanalys om manliga och kvinnliga stereotyper i Disneys två versioner av Skönheten och Odjuret

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Gabriella Löfgren; Moa Tegnér; [2018]
    Nyckelord :Skönheten och Odjuret; Disney; genusperspektiv; semiotik; stereotyp; könsstereotyper; visuell kommunikation;

    Sammanfattning : Människor lever i ett komplext samhälle där individers levnadssätt och stereotypa roller återspeglas i filmer (Mikos, 2014; Wood, 1994). Studien analyserar kritiskt två versioner av The Walt Disney Companys film Skönheten och Odjuret ur ett semiotiskt och genusteoretiskt perspektiv. LÄS MER

  2. 22. If and how are Instagram's top male makeup influencers shifting the beauty norms & beauty representations in a female oriented industry

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Rima Jalba; [2018]
    Nyckelord :Instagram; Makeup; beauty norms; male makeup influencer;

    Sammanfattning : The aim of this research is to explore if and how men performing makeup can shift the beauty norms and beauty representations for women. The shift is studied in the context of Instagram- a photo and video sharing social media platform, where individuals with large followings are called influencers, whereas their presence is qualified as influence. LÄS MER

  3. 23. Vit, smal och rik : En kvalitativ undersökning av hur kvinnan porträtteras i reklambilden för skönhetsprodukter.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sanne Uvelind; [2018]
    Nyckelord :könsstereotypisk reklam; kvinnans representation; sexistisk reklam; rasistisk reklam; brand activism; male gaze; jämställd reklam; syftesdriven reklam; reklamens förändring;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to shed some light on the stereotypical ways of portraying women in advertising. The thesis studies and analyses the eventual change in the perception of the woman in pictures for advertising, but also investigates the change in the business of marketing and advertising. LÄS MER

  4. 24. “Every Body Has A Story” : A Multimodal Analysis on the Discursive Construction of the Athletic Form

    Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Simon Johansson; [2018]
    Nyckelord :Athletic form; gender; sports media; objectification; hyper sexualisation; discourse;

    Sammanfattning : This study sought to examine how the prototypical male athletic form and the prototypical female athletic form are discursively constructed when a sports magazine has full control of what material to produce and publish. What makes up the ‘athletic form’ involves all the various traits and characteristics that are attached to the notion of what it means to be an athlete and what it means to have an athletic figure. LÄS MER

  5. 25. Men in Makeup: Performances of gender transgression in male beauty vloggers’ makeup consumption

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Vilma Komulainen; Meri Hjort; [2017]
    Nyckelord :gender; gender transgression; masculinities; hybrid masculinities; feminised masculinities; makeup consumption; consumer culture; YouTube; vlog; netnography; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : The aim of this research was to uncover how gender transgressing practices are performed in male beauty vloggers’ makeup consumption and to contribute into the understanding of how men are constructing their gender identity when entering feminine consumption spaces. Positioned within the consumer culture theory field, the research aims to expands current perspectives on gendered consumption on a theoretical level. LÄS MER