Sökning: "maritime communications"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden maritime communications.

  1. 1. Demonstration of Digital Selective Call spoofing

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Axel Lindbäck; Yamha Javid; [2023]
    Nyckelord :Digital Selective Calling; Software Defined Radio; Spoofing; Cybersecurity; Maritime Communication Systems;

    Sammanfattning : Digital Selective Calling (DSC) is a vital maritime communications and safety system, enabling ships in distress to alert nearby vessels and coast guard stations of their emergency. While DSC is suitable for calling, its technical format is substandard from a cybersecurity perspective. LÄS MER

  2. 2. Sjöräddning och obemannade autonoma farkoster, hur är det med uppgifterna? : En fallstudie om riktlinjer för datahantering i sjöräddning med obemannade autonoma farkoster

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Informationssystem och digitalisering; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Caroline Flodin; [2021]
    Nyckelord :Unmanned vehicles UV ; Automated vehicles AV ; Search And Rescue; SAR; Maritime rescue; WASP; WARA-PS; Efficiency; Data; Information; Data management; Information management; Information sharing; Guidelines; Challenges; Restrictions; Drones; UAVs; Autonomous boats; USVs; Situation Awareness SA ; Shared Situational Awareness SSA ; Obemannade farkoster; Autonoma farkoster; Search And Rescue; SAR; Sjöräddning; Samverkan; WASP; WARA-PS; Effektivisering; Data; Information; Datahantering; Informationshantering; Informationsdelning; Riktlinjer; Utmaningar; Restriktioner; Drönare; UAVs; Autonom båt; USVs; Medvetenhet om situationen; Delad medvetenhet om situationen;

    Sammanfattning : Sjöräddning i Sverige sker genom samverkan mellan statliga verksamheter, kommuner och frivilligorganisationer för ett gemensamt mål att rädda personer som råkat i sjönöd. Tid är ofta en kritisk faktor i räddningsuppdragen men ett snabbt och oplanerat utryck riskerar samtidigt att sätta räddningsaktörerna själva i farozonen. LÄS MER

  3. 3. Design of Low-Power Wide-Area Networks at Sea

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :Michiel Sandra; [2020]
    Nyckelord :Internet of things; maritime communications; low-power wide-area networks; path loss modeling; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The development of low-power wide-area (LPWA) technologies has opened up for the deployment of wireless networks for new Internet of Things (IoT) applications. One of these is the monitoring of buoys at sea, which tend to detach due to ice, stormy weather or collision with boats, etc. LÄS MER

  4. 4. Facebook i offentlig sektor : - en kvalitativ intervjustudie med Kriminalvården, Sjöfartsverket, SMHI och Katrineholms kommun om deras närvaro på Facebook.

    Kandidat-uppsats, Medie- och kommunikationsvetenskap; Filosofiska fakulteten

    Författare :Jonna Huddén; [2012]
    Nyckelord :Facebook; Sociala medier; Offentlig kommunikation; offentlig sektor; myndighet;

    Sammanfattning :  Abstract: Facebook in the Public Sector - qualitative interviewstudy with The Swedish maritime Administration, the Swedish Meteorological and Hydrological Institute, the Swedish prison and Probation services and the municipality of Katrineholm about their precense on Facebook. In my bachelor’s thesis I have studied how three government authority and one municipality uses or don’t use Facebook in their communication towards the citizens. LÄS MER

  5. 5. The Abolition of the Nautical Fault Exemption: To Be or Not To Be

    Master-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Yin Yang; [2011]
    Nyckelord :Maritime Law; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Historically, the nautical fault exception was justified on the basis that shipowners lacked the ways to control their ships by communication on long voyages and so masters had to act in their own judgement. Modern communications have defeated this underlying rationale but shipowners still want to claim the benefit of the exception. LÄS MER