Sökning: "market maker"
Visar resultat 21 - 25 av 64 uppsatser innehållade orden market maker.
21. Är vi redo för Augmented Reality? : En studie i eftermarknadsservice med teknisk innovation.
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: I dagens digitaliserade samhälle ställs det höga krav från kunder på att saker och ting ska fungera. Det ställs krav på att företag ska tillhandahålla sina kunder med ett attraktivt erbjudande och med dagens snabbt växande teknologier möjliggörs nya sätt att erbjuda service. LÄS MER
22. CEO? Or More Like RiskEO? : A Cross-Sectional Study of CEO Characteristics and Firm Risk-Taking
Master-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Risk is something intrinsic to business, and something firms are exposed to on a daily basis. This means that there exists a great deal of pressure on the Top Management of a firm to successfully navigate the different risks to which they are exposed. LÄS MER
23. Simulating market maker behaviour using Deep Reinforcement Learning to understand market microstructure
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Market microstructure studies the process of exchanging assets underexplicit trading rules. With algorithmic trading and high-frequencytrading, modern financial markets have seen profound changes in marketmicrostructure in the last 5 to 10 years. LÄS MER
24. Du Är Vad Du Delar : En kvalitativ studie i hur tre svenska mikro- influencers på Instagram ser på sin roll i och med kommersialiseringen
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : Det digitala samhället kännetecknas av konstant utveckling och snabb föränderlighet, vilket har skapat rollen influencer: En person som används av företag och varumärken för att marknadsföra produkter eller tjänster. Denna studie fokuserar särskilt på influencerns egen bild av sitt yrke och genom att tematisera frågor utifrån teorier rörande kommersialisering, självpresentation, deltagarkultur och opinionsbildning. LÄS MER
25. Smart coffee maker
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för tillämpad signalbehandlingSammanfattning : Nowadays, more and more people drink coffee not only from Starbucks or other shops, but also brew coffee from coffee maker which with proper sizes which they can be put in the resting room of companies or homes. The products of coffee maker polarize in the market. Some of them have powerful functions and nice tastes with high prices. LÄS MER