Sökning: "marknadsandelar via Internet"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden marknadsandelar via Internet.
1. Dominerande ställning på digitala marknader - Missbruk av dominerande ställning av språkundervisande företag verksamma via internet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Due to digitalization, society has been hit by the fact that many companies offer their services via the internet. There are many companies that offer language learning services through the internet. Like companies operating offline, online companies are experiencing competitive difficulties. LÄS MER
2. Fastighetsbolagens outnyttjade tillgångar, den andra hyran : Tilläggstjänster för bostadshyresgäster
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Vår bakgrund till detta arbete grundar sig på individens föränderliga konsumtionsmönster, där till exempel e-handeln sedan länge är etablerad och tar stora marknadsandelar varje år. Parallellt är vi i Sverige allt mer på väg mot ett tjänstesamhälle, där vi kontinuerligt söker en smidigare och effektivare vardag. LÄS MER
3. Vem packar matkassen? : En kvalitativ studie om konsumentens värdeupplevelse av den färdiga matkassen.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Internet har medfört att flödet av kapital och information mellan konsument och näringsliv är enklare och mer tillgängligt än någonsin tidigare. Dagligvaruhandeln är inget undantag och finns sedan 1989 på internet, men det är först på senare år som mathandel på internet blivit utbrett. LÄS MER
4. Att våga skicka in pengarna : en studie om tillit och trygghet inom e-handel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Internet har under de senaste decennierna haft en explosionsartad utveckling och transparensen som finns har öppnat många nya dörrar. Tillgängligheten har lett till att e-handel tar allt fler marknadsandelar och blir allt vanligare. LÄS MER
5. RFID:s effekter inom logistik
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Modeprodukter har en mycket kort livslängd och modebranschen förändras snabbt. Tiden är därför essentiell och utgör en betydelsefull konkurrensfaktor. Genom att reducera tid i försörjningskedjan kan ett företag vinna marknadsandelar samt höja sin lönsamhet. LÄS MER