Sökning: "marknadsplan"

Visar resultat 16 - 20 av 41 uppsatser innehållade ordet marknadsplan.

  1. 16. Affärsmöjligheter för skyddsbyxor i syntetmaterial- snygg, snyggare, byggare

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :ANNELIE SÄRNEFÄLT; HANNA SVEDMAN; [2010]
    Nyckelord :yextile development; function; plan of marketing; innovation; business development;

    Sammanfattning : Marknaden för skyddsbyxor är stor, ändå har utvecklingen av dessa byxor skett relativt långsamt i jämförelse med exempelvis sportkläder. Det dominerande materialet, bomull, har en del negativa egenskaper som skulle kunna undvikas om man istället producerade i ett syntetiskt material. LÄS MER

  2. 17. Hur utformar vi en hållbar affärsplan?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SANDRA BJÖRKGREN; ANNA SILFVERSTEN NORDIN; [2010]
    Nyckelord :business plan; business concept; marketing plan; the competition; marketing mix; risk analysis;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att skapa en affärsplan och utveckla vår affärsidé som från början var att sälja herrkläder i ett lägre prissegment till killar mellan 18-30 år på den svenska marknaden. Våra problemformuleringar är; Hur utformar vi en hållbar affärsplan? Hur skapar vi en affärsidé för vårt valda koncept? Hur ska erbjudandet utformas och vilka delar bör ingå för att nå potentiella konsumenter?Vi har studerat olika källor där exempel på affärsplaner och vad de innehåller tagits upp, vi har även genom personliga möten på Drivhuset i Borås fått hjälp av projektledaren Linn Johansson att utveckla vårt koncept och affärsplan. LÄS MER

  3. 18. Marknadsföringsverktyg : Ideella idrottsföreningar

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Maria Helgen; Erica Severin; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen var att skapa en förståelse för vilka marknadsföringsverktyg ideella idrottsföreningar använde. Därefter stämma av med den befintliga teorin och om möjligt ge ett teoretiskt bidrag till marknadsföringsteorierna utifrån ideella idrottsföreningars synvinkel. LÄS MER

  4. 19. Bruksanvisning eller Screw it do it : Elitkortet när dröm ska bli verklighet

    Kandidat-uppsats, Ämnesavdelningen för företagsekonomi; Institutionen för ekonomi

    Författare :Sophia Burman; Joa Elfsberg; [2010]
    Nyckelord :entrepreneurship; start your own business; business plan; business platform; entreprenörskap; starta eget; affärsplan; affärsplattform;

    Sammanfattning : Tjejer/damer har i regel sämre ekonomiska förutsättningar i jämförelse med killar/herrar när det gäller idrott, något vi själva har upplevt då vi har varit aktiva på hög nivå en längre tid. Angelica Lorsell berättade för oss om en företagsidé, som skulle kunna gynna elitidrottande tjejer. LÄS MER

  5. 20. Den lilla marknadsplanen : konsten att kombinera innovation och kreativitet med planering i små företag

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Frida Johansson; Marika Trygg; [2010]
    Nyckelord :innovation; marknadsplan; småföretag; marknadskommunikation; nätverkande; entreprenörskap; kreativitet;

    Sammanfattning : I dagens samhälle ökar intresset för, och vikten av, småföretagande alltmer. För den enskilde entreprenören handlar det om att en dröm kan gå i uppfyllelse, medan det för hela samhället innebär ett bidrag till ökad tillväxt. LÄS MER