Sökning: "medie kommunikation företag"

Visar resultat 1 - 5 av 127 uppsatser innehållade orden medie kommunikation företag.

  1. 1. Visuella komponenter som sätter tobaksfria nikotinprodukter i centrum : En kvalitativ semiotisk bildanalys med kompletterande textanalys av Vont, Volt och Zone X visuellla kommunikation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Nora Claesson; Lisa Persson; [2024]
    Nyckelord :Tobaksfria nikotinprodukter; Visuell kommunikation; Instagram; Varumärkesidentitet; Känslomässig varumärkeskommunikation;

    Sammanfattning : Följande studie granskar kommunikationen från tobaksfria nikotinföretag på Instagram. Syftet är att inom forskningsfältet marknadskommunikation, undersöka den visuella kommunikationen och kompletterande textuella element på Instagram och vilka kommunikativa strategier företagen använder sig av. LÄS MER

  2. 2. Äcklet : Västvärldens framing av insektsprotein

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Vera Bäckström; Edith Hoflund Jingsäter; [2023]
    Nyckelord :mattabu; kultur; framing; klimat; Social Sciences;

    Sammanfattning : Mänskligheten står inför en klimatkris som ställer krav på livsstilsförändringar och innovativa lösningar för att möta de snart akuta problemen. En av de stora utmaningarna blir att mätta en växande befolkning samtidigt som världens marker utsätts för torka, översvämningar eller andra extremväder. LÄS MER

  3. 3. Är en oförutsedd samhällskris ett hot mot organisationskulturen eller en möjlighet till att stärka den? - en kvalitativ analys av organisationskulturen på ett företag och hur den påverkas till följd av distanserade förutsättningar

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Sebastian Jakobsen; Mikaela Söderholm; Nicholas Nårevall; [2023]
    Nyckelord :Organisationskultur; organisationsidentitet; intern kommunikation; pandemi; krishantering; distansarbete; Social Sciences;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks organisationskulturens påverkan av en samhällskris inom ett medelstort svenskt företag, som likt många andra, fått genomlida coronapandemin. När ett digitaliserat distansarbete hastigt införs, och när medarbetare inte längre arbetar tillsammans som ett kollektiv på plats, kan organisationskulturen komma att hamna i skymundan. LÄS MER

  4. 4. The Pursuit of Less : En kvalitativ multimodal analys av hur modeföretaget Asket använder CSR-kommunikation för att skapa legitimitet

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Alva Franzén; Filippa Lindberg; [2023]
    Nyckelord :CSR-kommunikation; Legitimitet; Asket; Modebranschen;

    Sammanfattning : En bransch som associeras med bristande hållbarhet är modebranschen eftersom arbetskraft och naturresurser vanligtvis utnyttjas på ett icke hållbart sätt. Under 2000-talet har medvetenheten angående hållbarhet inom modeindustrin ökat. LÄS MER

  5. 5. Ät tacos och rädda klimatet : En kvalitativ bild-och textanalys av Frankfuls Hållbarhetskommunikation

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Hedda Hulmarker; Linn Johansson; [2023]
    Nyckelord :hållbar kommunikation; hållbar marknadskommunikation; greenwashing; retorisk analys; semiotisk analys.;

    Sammanfattning : Medvetenheten kring hållbarhets- och miljöfrågor har ökat markant i samhället på senare tid. Detta har lett till att konsumenter idag har en förväntan på företag att kommunicera och engagera sig i hållbarhetsfrågor. LÄS MER