Sökning: "medie och kommunikationsvetenskap"
Visar resultat 16 - 20 av 2297 uppsatser innehållade orden medie och kommunikationsvetenskap.
16. Harry Potter-fans och J.K. Rowling : en författares inverkan på fans parasociala relation till hennes verk
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : .... LÄS MER
17. Den medierade fula gubben : samtida ryktesspridning om fula gubbar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Uppsatsen: “Den medierade fula gubben: Samtida ryktesspridning om fula gubbar” är författad av Minna Ståleker och Olivia Leksell för kandidatkursen i medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för kommunikation och medier vid Lunds universitet. Det har sedan länge funnits en fruktan för pedofiler som i folkmun kallas för fula gubbar. LÄS MER
18. "Äntligen kan jag se mig själv i helkroppsspegeln" : En etnografisk innehållsanalys av dags- och kvällstidningars gestaltning av berättelser om viktresor
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Syftet med studien är att förstå gestaltningen av fenomenet hälsobudskap i svensk dags- och kvällspress. Detta undersöks genom att analysera berättelser om viktresor för att ta reda på hur personerna gestaltas före och efter viktnedgången. LÄS MER
19. Vardagen : unga kvinnor och medier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : I denna uppsats undersöks unga kvinnors användning av sociala medier och trender, utifrån genus- och identitetsskapande perspektiv. Genom en kvalitativ intervjumetod har sex unga kvinnor fått berätta om sin medieanvändning i vardagen, utifrån livsstil och trender. LÄS MER
20. Förtroendeskapande online : följares syn på influencers och politisk aktivism
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Uppsatsen “Förtroendeskapande online: Följares syn på influencers och politisk aktivism” är författad av Hanna Kjellgren och Olivia Avendaño på fortsättningskursen i Medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier vid Lunds universitet. I uppsatsen genomförs en publikstudie utifrån ett autenticitetsperspektiv om hur sociala medieanvändare uppfattar influencers politiska aktivism i sociala medier mot bakgrund av deras växande roll som opinionsbildare de senaste åren. LÄS MER