Sökning: "metod kvalitativ intervju genomförande"
Visar resultat 6 - 10 av 31 uppsatser innehållade orden metod kvalitativ intervju genomförande.
6. Att leva med överaktiv blåsa : En kvalitativ intervjustudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Av den vuxna befolkningen i världen lever omkring 12 % med överaktiv blåsa (ÖAB) med en tydlig prevalensökning över 44 år. ÖAB definieras som akuta, täta urinträngningar med eller utan inkontinens och innebär en förlust av de första varnande signalerna från blåsan. LÄS MER
7. I spåren av ohälsa : Med fokus på det friska
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Bakgrund Ohälsa är ett aktuellt ämne inom organisationer och företag. För att hålla nere kostnaderna för sjukskrivningar och arbetsskador i samhälle, företag och organisationer är det väsentligt att nyttja resurser i form av personal effektivt. LÄS MER
8. Fysisk aktivitet : en slagkraftig företagsstrategi
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att identifiera och skapa förståelse kring hur företag använder fysisk aktivitet som en strategi för en mer hälsosam och lönsam arbetsplats. Vidare vill vi att studien ska vara ett underlag för andra företag som vill implementera fysisk aktivitet på arbetsplatsen. LÄS MER
9. ”Din anledning att resa är vår anledning att flyga mer hållbart” : Ett konsumentperspektiv på SAS hållbarhetsarbete i en miljömässigt ohållbar bransch
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Flygindustrin står för en stor del av världens totala koldioxidutsläpp som påverkar vårt klimat negativt. Forskning visar att antalet flygresor kommer att öka och bidra till 22% ökat koldioxidutsläpp till år 2050. LÄS MER
10. Modersmål i förskolan : Förskollärare beskriver sitt arbete med modersmålsstöd.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Sammanfattning Sverige har blivit ett alltmer mångkulturellt land och förskoleverksamheterna möts idag av barn och vuxna som talar många olika språk. Detta ställer krav på hur barn med annat modersmål stöttas. LÄS MER