Sökning: "metod och material csr"

Visar resultat 11 - 15 av 104 uppsatser innehållade orden metod och material csr.

  1. 11. Vd:ars rapporterade motiv till redovisning av hållbarhet i svenska tillverkande företag : En kvalitativ studie om vd:ns tankar om varför företaget upprättar en hållbarhetsrapport eller inte

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sara Enegren; Joanna Hedin; [2022]
    Nyckelord :CSR; sustainability report; motives; EU directive; attitudes; Legitimacy Theory; Political Cost Theory; Institutional theory; hållbarhetsredovisning; hållbarhetsrapport; motiv; EU-direktiv; attityder; Legitimitetsteori; Political Cost Theory; Institutionell Teori;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Vd:ars rapporterade motiv till redovisning av hållbarhet i svenska tillverkande företag. En kvalitativ studie om vd:ns tankar om varför företaget upprättar en hållbarhetsrapport eller inte. LÄS MER

  2. 12. Miljökontroversers effekt på företags Environmental Pillar Score och CSR-strategier : En studie av 309 företag inom industrisektorn

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Amanda Henriksson Lindberg; Sara Lundqvist; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Miljökontroversers effekt på Environmental Pillar Score och CSR-strategier – enstudie på 309 företag inom industrisektorn. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Sara Lundqvist och Amanda Henriksson Lindberg Handledare: Jan Svanberg Datum: januari 2022 Syfte: Syftet med studien var att undersöka om det fanns ett kausalt samband mellanmiljökontroverser och Environmental Pillar Score i industrisektorn. LÄS MER

  3. 13. Hållbarhetskommunikation inom svensk besöksnäring : En kvalitativ studie om hur besöksnäringens aktörer väljer att kommunicera sitt hållbarhetsarbete.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Marsa Teklay Zeray; Jasmin Hamadeh; [2022]
    Nyckelord :Sustainability; CSR; Sustainability Communication; Digital Sustainability Communication; Social media; Swedish Hospitality Industry; Hållbarhet; CSR; Hållbarhetskommunikation; Digital hållbarhetskommunikation; Sociala Medier; Svensk besöksnäring;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur svenska aktörer inom besöksnäringen arbetar med hållbarhet och på vilket sätt de kommunicerar ut detta genom digitala kanaler. Forskningsfrågor:Hur arbetar svenska aktörer inom besöksnäringen med hållbarhet?Hur väljer svenska aktörer inom besöksnäringen att kommunicera sitt hållbarhetsarbete? Metod: Studien bygger på en kvalitativ forskningsmetod med abduktiv ansats. LÄS MER

  4. 14. Implant and prosthesis failure rates with implant-supported mandibular overdentures: a systematic review

    Master-uppsats, Malmö universitet/Odontologiska fakulteten (OD)

    Författare :Anas Tawfig; Zaid Al-Jasim; [2022]
    Nyckelord :implant-supported mandibular overdentures; failure rates;

    Sammanfattning : Purpose The purpose of the present study was to assess the clinical outcomes of mandibular overdentures supported by dental implants (ISMO - implant-supported mandibular overdenture) based on a systematic review of the literature.   Materials and methods An electronic search, limited to studies published between 2018-2021, was performed in three databases, supplemented by hand searching of selected journals. LÄS MER

  5. 15. Fast-fashion och hållbarhet, en paradox? : En visuell retorikanalys av fast-fashionföretags marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Alva Bergström; Evelina Grankvist; [2022]
    Nyckelord :Fast-fashion; hållbarhet; mode; ekologisk hållbarhet; social hållbarhet; CSR; visuell retorikanalys;

    Sammanfattning : The fashion industry is one of the most environmentally damaging industries in the world and is permeated by poor working conditions. Fast-fashion companies that constantly produce new collections to be able to follow trends are a major contributing factor to the climate crisis. LÄS MER