Sökning: "motivation butikspersonal"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden motivation butikspersonal.

  1. 1. Kan jag hjälpa dig med något? - En fallstudie om H&M-anställdas upplevda förutsättningar för motivation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Lovisa Järlström; Axel Nyblom; [2022]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : Detaljhandelslandskapet har under de senaste åren förändras på grund av digitaliseringens utveckling och då fysiska butiker står inför stora utmaningar kan motiverad personal ses som en allt viktigare resurs. H&M är en viktig aktör för den svenska detaljhandelsbranschen och denna studie syftar därför till att undersöka hur butiksanställda på H&Ms butiker upplever sina förutsättningar för att skapa motivation. LÄS MER

  2. 2. Hur kan en mer motiverande arbetsplats uppnås för butikspersonal?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Daniella Karlsson; Ellinore Augustin; [2021]
    Nyckelord :Motivation; Herzbergs; Work environment; Retail; Sweden; Motivation; Herzberg; Arbetsmiljö; Detaljhandeln; Sverige;

    Sammanfattning : The study highlights the problem and the special work environment faced by retail as a workplace. Uncomfortable working hours, the presence of customers and stressful environments are some of the peculiar features familiar to those who work in retail, features that might be what attracts people to the industry in the first place. LÄS MER

  3. 3. Kompetensutvecklings roll för motivation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Louise von Bodungen; Vendela Öberg; [2018]
    Nyckelord :Motivation; kompetensutveckling; livsmedelsbutik; butikspersonal; kundmötet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Personalen är företagets främsta resurs och i butiker där personalen representerar företaget gentemot kunden blir positiva kundmöten en avgörande faktor för att skapa servicekvalitet och goda kundrelationer. Den växande konkurrensen med e-handeln leder även till att kundmötet blir allt viktigare för fysiska butiker för att kunna konkurrera och behålla marknadsandelar. LÄS MER

  4. 4. Inside-out : En studie om intern varumärkesutveckling

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Frida Bergström; Malin Nilsson; [2009]
    Nyckelord :intern marknadsföring;

    Sammanfattning : I och med att marknader blir allt mer mättade och produkter allt mer homogena blir pressen större på företagen att genom sin kundinriktade personal tillföra ett mervärde till produkterna. Detta ökar det totala värdet för kunden och särskiljer ett företag från dess konkurrenter. LÄS MER

  5. 5. En berättelse om motivation - fallstudie av det vardagliga motivationsarbetet i ett detaljhandelsföretag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Josefine Kvarnström; Emma Lindgren; Alexandra Rydén; [2007]
    Nyckelord :detaljhandel; butikspersonal säljare; service management; narrativ metod; motivationsfaktorer; mq.; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem: Personalen är en betydelsefull komponent i detaljhandelsföretag, i många fall till och med viktigare än de produkter som erbjuds. Vi anser att detta är något som alla företag bör ta i beaktning och som i framtiden kommer att ha en än mer betydande roll och som kommer att kunna kopplas till ett företags framgång. LÄS MER