Sökning: "multicultural education"

Visar resultat 6 - 10 av 264 uppsatser innehållade orden multicultural education.

  1. 6. “It is an act of rebellion” The Intersectional Perspective on Bilingual Schools Experiences in Israel’s Ethnic Conflict

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi; Lunds universitet/LUMID International Master programme in applied International Development and Management

    Författare :Mariia Medvedeva; [2024]
    Nyckelord :Bilingual Schools; Education in Ethnic Conflict; Identity; Israel; Politics of Belonging; Social Sciences;

    Sammanfattning : In the reality of Israel’s educational system, it is highly unlikely that Arab and Jewish students will ever meet at school. Within this state-segregated context, bilingual multicultural education, while having the potential to act as a catalyst for change and promote intercultural dialogue, remains on the brim of academic interests. LÄS MER

  2. 7. Cultural studies in multicultural classrooms: Implementing language and culture-reflexive approaches in language acquisition practice How can reflective approaches lead to the advancement of cultural studies in language education for immigrants?

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Kathrin Huemer; [2023-10-31]
    Nyckelord :sociolinguistics; cultural studies; culture- reflexivity; intercultural citizenship;

    Sammanfattning : Aim: This research aims to investigate how the concepts of culture-reflexivity, intercultural citizenship and translanguaging are understood and implemented by language teachers’ who teach cultural studies in multicultural classroom settings of immigrant language learners. This is done by engaging withtwo analytical foci: i) an in-depth examination of the establishment of language and culture-reflexive concepts and the development of intercultural citizenship for immigrant language learners and ii) language teachers’ perceptions of these concepts and their reflective thoughts about application in practice. LÄS MER

  3. 8. ” […] Är det rätt att tvinga svenska barn att gå i skolor med ghetto barnen? […]” : En kvalitativ studie om hur skolsegregation och skolval kan konstrueras på Flashback forum

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Helena Duarte Bellucci; Rita Yakoub; [2023]
    Nyckelord :Sociology; qualitative content analysis; school segregation; stigma; the figuration of established and outsiders; us- and them perspective; Sociologi; kvalitativ innehållsanalys; skolsegregation; stigma; figurationen om etablerade-outsiders; vi- och demperspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur några röster på Flashback forum problematiserar mångkulturalitet i segregerade skolor i förhållande till skolval. Tidigare forskning visar att föräldrar med svensk bakgrund undviker mångkulturella och stigmatiserade bostadsområden, när det kommer till val av skola för deras barn. LÄS MER

  4. 9. Varför har någon ställt en soffa här? : Hur hållbar avfallshantering kan främjas i mångfaldsområden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för byggnadsteknik, energisystem och miljövetenskap

    Författare :Simon Persson; [2023]
    Nyckelord :Bulky waste; waste management; behavioral cost; diversity; behavioral theory; Grovavfall; avfallshantering; beteendekostnad; mångfald; beteendeteori;

    Sammanfattning : Det kommunala fastighetsbolaget Gavlegårdarna har problem med att hyresgäster lämnar grovavfall i förrådsutrymmen, korridorer och andra allmänna utrymmen. Fastighetsägare ansvarar för att hyresgästerna har möjlighet att sortera ut det avfallsom kommunen ställer krav på, medan hyresgästerna kan hänvisas till återvinningscentralen för att lämna sitt grovavfall. LÄS MER

  5. 10. Gymnasieelevers upplevelser av kontroversiella samhällsfrågor : En fallstudie om undervisning från ett elevperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Eldin Smajlovic; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This essay aims to study upper secondary school students' perspectives on controversial public issues (CPI). The chosen CPI for this study was criminality and integration. The purpose is broad and aims to shed light on students' interpretations, feelings and thougts about CPI as a basis for teaching. LÄS MER