Sökning: "multimedia principles"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden multimedia principles.

  1. 1. Interactive 360-degrees video : User experience, user interface and heads-up display for educational training scenarios in nursing education

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :William Glinghammar; [2023]
    Nyckelord :360-degrees video; interaction design; user interface; heads-up display; multimedia learning; user experience; nursing education;

    Sammanfattning : This thesis explores the user experience, potential and design principles of a HUD-based user interface in combination with interactive 360-degrees videos in nursing education. A HUD-based 360-degrees video was designed around a previously recorded scenario in an emergency room and user tests were conducted on nurse educators, working nurses and a nurse student. LÄS MER

  2. 2. PowerPoint Proficiency in Physics Pedagogy : A cognitive perspective on teacher experience

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Fysikundervisningens didaktik

    Författare :Ulf Andersson; Erik Marklund; [2023]
    Nyckelord :cognitive; pedagogy; powerpoint; arousal; pacing; signaling; redundancy; stimuli; physics; didactics; ict; ctml; upper secondary school;

    Sammanfattning : In this small-scale qualitative study we examine PowerPoint presentations using cognitive perspectives (such as the Cognitive Theory of Multimedia Learning, Arousal theory, and Dual Channel processing) to compare teacher experience with a theoretical background. By analyzing collected PowerPoint presentations and interviewing the experienced teachers that created them about their didactic choices, we are able to identify and focus on four aspects of multimedia learning: Pacing, Student Stimuli, Signaling and Redundancy. LÄS MER

  3. 3. El uso de estrategias multimediales en seis vídeos educativos de YouTube para estudiantes de español como lengua extranjera

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Erik Söderlöv; [2023]
    Nyckelord :Cognitive Theory of Multimedia Learning; Cognitive Load Theory; Multimedia Learning; Spanish as a Foreign Language; YouTube; Educational Videos; Mayer; Teoría cognitiva del aprendizaje multimedial; Teoría de la carga cognitiva; aprendizaje multimedial; español como lengua extranjera; YouTube; vídeos educativos; Mayer;

    Sammanfattning : El propósito de esta investigación es estudiar las estrategias multimediales en seis diferentes vídeos educativos de YouTube que se dirigen a aprendices de español como lengua extranjera. Con este fin, la investigación se basa en la teoría cognitiva del aprendizaje multimedial (TCAM) y diez principios postulados por Mayer (2008) que sirven para mejorar el diseño de mensajes instruccionales multimediales como vídeos educativos. LÄS MER

  4. 4. Användbarheten på en myndighets webbplats under coronapandemin : En granskning av Folkhälsomyndighetens mobilanpassade webbplats med fokus på äldre personer och användare med nedsatt syn

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Eric Andersson; Abdullah Sherzai; [2021]
    Nyckelord :Användbarhet; informationsarkitektur; pandemi; synnedsättning; äldre; gränssnitt;

    Sammanfattning : This essay covers the importance of information architecture principles and the study of usability of a governmental mobile version of its website. This study is directed for users with vision impairments and elders who use the website during the corona pandemic. LÄS MER

  5. 5. Viktiga komponenter i e-lektioner : Implementation och evaluering av redigeringsverktyg för att skapa e-lektioner

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Jens Berntsen; Jonathan Bäckström; [2019]
    Nyckelord :E-learning; e-lessons; general e-lessons; components in e-lessons; multimedia principles; connection to curriculum; E-lärande; e-lektioner; generella e-lektioner; komponenter i e-lektioner; multimediaprinciper; koppling till styrdokument;

    Sammanfattning : Genom tiderna har stora tekniska genomslag vid flera tillfällen integrerats i undervisning men varje ny teknik har sina styrkor och svagheter. Med datorns utveckling och ökad tillgänglighet till allmänheten har mängden tillgängligt läromedel (Clark & Mayer, 2016) och antal studenter som läser kurser inom e-lärande ökat (Statista, 2015). LÄS MER