Sökning: "musikindustrin"
Visar resultat 11 - 15 av 104 uppsatser innehållade ordet musikindustrin.
11. Att nå ut i det tysta bruset : En kvalitativ studie om videomarknadsföringsstrategier och ljudlös uppspelning inom musikbranschen
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Musikindustrin ställs idag mot en utmaning när innehåll på sociala medier ses utan ljud, vilket kan ha en negativ inverkan på effektiviteten av budskap och annonsering. Denna studie har undersökt hur marknadsförare inom den svenska musikindustrin förhåller sig till ljudlös uppspelning av rörligt innehåll på sociala medier och vilka strategier de använder för att nå ut med rörligt innehåll på sociala medie-plattformar. LÄS MER
12. Svenska hemmaproducenters preferenser avinspelningsprogram för Rock- och Metalproduktioner
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : 1900- och 2000-talet har gett mänskligheten många teknologiska revolutioner inom flertaletyrkesvärldar. Bland dessa så har utvecklingen inom musikindustrin florerat och gjort så att det idagblivit enkelt att sätta upp en hemmastudio för ett åtkomligt pris. LÄS MER
13. Blockkedjeteknologin i musikindustrin : En kvalitativ studie om användningen av blockkedjeteknologi imusikindustrin
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att kartlägga användningsområden för blockkedjeteknologin imusikindustrin i dagsläget [2021]. Arbetet är en kvalitativ studie med fokus påblockkedjans användningsområden i musikindustrin. LÄS MER
14. Självständiga artisters utmaningar inom den digitalamusikindustrin : En kvalitativ studie om hur självständiga artister använder sigav sociala medier och marknadsföring för att generera publikoch bygga publikrelationer
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att bidra till en djupare förståelse för hursjälvständiga artister använder sig av sociala medier, dels för att nå ut till en publik,samt dels för marknadsföring inom den digitala musikindustrin. Uppsatsen nyttjarkvalitativa forskningsmetoder för både insamling av empiri samt analys av denna. LÄS MER
15. Skivbolagens ledarskap : Majorbolagens ledarskap i den kreativa processen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att göra en kartläggning av ledarskapets roll i den kreativaprocessen inom majorbolagens organisationsstrukturer, samt på vilka sätt ledarskapet styr denkreativa processen. Ledarskapets betydelse i den kreativa processen diskuteras kring olikasituationer samt omgivningen och dess krav som styr marknaden och dess förutsättningar. LÄS MER