Sökning: "mutual policy learning"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden mutual policy learning.

  1. 1. Digital skills challenges and opportunities for digitally under-resourced primary schools in Zambia: an exploratory study.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :James Vwavwa Sikalima; [2023-03-21]
    Nyckelord :Digital Skills; Digital Devices;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the research was to propose a design of a digital learning platform that creates opportunities for digital learning in digitally underresourced primary schools in Zambia. Theory: Activity theory anchored on five principles of activity systems, inclusivity, historicity, use of contradictions, and mutual changes encompassed the theoretical framework for this thesis. LÄS MER

  2. 2. Hidden Communities Of Practice : An Exploratory Case Study on the Integration of Immigrant Women in Malmö

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Asmita Dalavi; Isabel Pontes; [2023]
    Nyckelord :Community of Practice; Mutual Engagement; Joint Enterprise; Shared Repertoire; Immigrant Women; Sweden; Malmö; Situated Learning; Knowledge Sharing;

    Sammanfattning : Integration of immigrants has become a major focus of the EU policy agenda in recent years with Sweden being one of the first EU countries to address the need for immigrant integration. However, in recent times integration outcomes in Sweden have become unfavourable. LÄS MER

  3. 3. Digital delaktighet : En intervjustudie med folk- och skolbibliotekarier kring arbetet med att minska det digitala utanförskapet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Hannah Lagström; Ingela Mattsson; [2021]
    Nyckelord :Digital delaktighet; Demokrati; Folk- och skolbibliotekarier; Aktivt medborgarskap; Digitalt utanförskap; Medie- och informationskunnighet;

    Sammanfattning : The aim of this bachelor thesis Digital Inclusion – An Interview Study with Public and School Librarians on Work to Reduce the Digital Divide is to examine how the democratic task takes shape in public and school librarians’ work to strengthen citizens’ digital inclusion. The research questions are: How do public and school librarians work to support citizens’ digital inclusion? What challenges do public and school librarians experience in this work? How do public and school librarians describe the digital divide? Three themes are in focus: An Active Citizenship, Working for Digital Inclusion and The Digital Divide. LÄS MER

  4. 4. Samspel och (sam)tal för (gem)ensamt lärande : En diskursanalys av hur lärarstudenter konstruerar undervisning och lärarkunskap under examination

    Magister-uppsats, Högskolan Väst/Avd för utbildningsvetenskap och språk

    Författare :Mona Tynkkinen; [2017]
    Nyckelord :Communities of practice; discourse analysis; learning; organizational development; pre-service teachers; teacher education; Diskursanalys; lärande; lärarutbildning; lärarstudenter; praxisgemenskaper; verksamhetsutveckling;

    Sammanfattning : Bakgrund: Hur lärarutbildning lämpligen organiseras avseende högskole- respektive verksamhetsförlagda studier är under ständig diskussion i såväl policydokument som forskning. För att kunna tala om hur lärarutbildning kan och bör organiseras blir dock ett första steg att klargöra hur lärarstudenter konstruerar undervisning och (lärar-) kunskap inom ramen för lärarutbildning. LÄS MER

  5. 5. Relationernas betydelse i skolan : Berättelser från elevens livsvärld

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Charlotte Rosenlöf; [2015]
    Nyckelord :Relations in school; meetings in school; life-world; ethics; interpersonal relations; Relationer i skolan; relationell pedagogik; pedagogiska möten; livsvärld; etik; mellanmänskliga relationer;

    Sammanfattning : The meaning of relations in school is often given great significance in research and can also be considered as the base for Swedish school policy documents. In spite of this the understanding of students often tends to orient towards the individuals inability to learn. LÄS MER