Sökning: "nationella prov i matematik a"
Visar resultat 6 - 10 av 51 uppsatser innehållade orden nationella prov i matematik a.
6. Läsförståelsens inverkan på elevers prestationer i de nationella proven i matematik
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitetSammanfattning : Vi har genomfört en studie med en kvantitativ ansats, i syfte att undersöka hur elevers läsförståelse kan påverka deras resultat i de nationella proven i matematik. Detta görs för att bidra med kunskap till lärare om var det är mest nödvändigt att lägga ner tid för elevers kunskapsutveckling i matematik. LÄS MER
7. Det nationella provet – stödjande eller styrande? : En kvalitativ studie om det nationella provets betydelse för elevers kursbetyg i matematik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka vilken betydelse det nationella provet i matematik har vid betygssättning. Detta undersöktes med en intervjustudie där fyra verksamma lärare som undervisade i matematik på gymnasiet deltog. LÄS MER
8. En kvantitativ jämförelse avsvenska gymnasieelevers matematiska kompetenser baserat på nationella provresultat
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Matematiska kompetenser uttrycker i den moderna svenska skolan vad det är att kunna matematik. Att bättre förstå hur elever använder sig av matematiska kompetenser kan således vägleda en informerad utveckling för hur svensk matematikutbildning ska förbättras. LÄS MER
9. Vad säger PISA? En komparativ studie mellan PISA:s prov och de nationella proven i matematik
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Matematiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
10. Muntliga uppgifter för elever med matematisk fallenhet : En granskning av muntliga uppgifter för årskurs 6
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Studien är en granskning av ett frisläppt nationellt delprov i matematik och ett läromedel för årskurs 6. Uppgifterna som granskas är muntliga uppgifter där eleverna ska diskutera och resonera. LÄS MER