Sökning: "nationella prov i matematik a"
Visar resultat 11 - 15 av 51 uppsatser innehållade orden nationella prov i matematik a.
11. Formativ bedömning i matematikundervisning : ett verktyg för att lyckas
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : I denna kunskapsöversikt strävar vi efter att förstå formativ bedömnings påverkan i matematikundervisning med fokus på lågstadiet. Med andra ord samband mellan applicering av formativ bedömning i undervisning och vad det ger för resultat. LÄS MER
12. Glädjerättningen i grundskolan : En jämförelse mellan fristående och kommunala skolors betygsinflation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats avser att besvara frågeställningen om det förekommer någon skillnad i betygsinflation mellan fristående och kommunala grundskolor. Frågan besvaras genom att jämföra resultat på PISA-tester med nationella prov och slutbetyg. LÄS MER
13. Implementering av matematikdidaktisk forskning i grundskolan : Tydlighet, läromedel och aktörskap
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Studiens syfte är att beskriva hur F-3-lärare tänker att den matematikundervisning de bedriver är kopplad till forskning och hur lärarna tänker att matematikdidaktisk forskning kan tillgängliggöras för att implementeras i matematikundervisningen. Fyra enskilda semistrukturerade intervjuer och två semistrukturerade fokusgruppsintervjuer med två respektive tre deltagare har genomförts för datainsamling, vid två grundskolor i Mellansverige. LÄS MER
14. Godkänt betyg i matematik 2b : Utveckling av ett utbildningsmaterial för att eleven ska klara av nationella provet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Sverige har under flera år fått svaga resultat i matematik i flera olika internationella undersökningar. Under min VFU-erfarenhet på ett gymnasium var matematik 2b en stor utmaning där cirka 83% av alla elever som skrev nationella provet år 2019 fick betyget F. LÄS MER
15. Intensivträning i matematik med Vektor
Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : I denna studie har vi gjort ett intensivträning för 13-åriga elever i matematiksvårigheter. I vårt arbete som specialpedagog i matematik hjälper vi eleverna i matematiska svårigheter. Vi arbetar direkt med eleven eller hjälper läraren att organisera utbildningen i klassrummet. LÄS MER